یک هنرمند بدون ‘برابر’: به یاد هنرمند-فعال اما آموس

Category: کیمیا | No comments


Visual artist Emma Amos in the 1998 documentary Action Lines.

هنرمند تجسمی اما آموس در سال 1998 مستند اکشن خط.
تصویر: LAndSVideoInc (YouTube)

اما آموس ممکن است لذت می برد همان سطح از به رسمیت شناختن نام برخی از معاصران او در دنیای هنر; اما به عنوان یک هنرمند پرداختن به تبعیض و نژاد پرستی در کار او سال قبل از عبارت “تقاطع” ابداع شد او محوری شکل در آنچه که او به نام “یک مرد صحنه سیاه یا سفید است.” عضو مختصر اما مشهور آفریقایی-آمریکایی هنرمندان جمعی مارپیچیدر مارس 21, Amos در اثر عوارض ناشی از بیماری آلزایمر در خانه اش در بدفورد, N. H. او 83.

تبلیغات

به دنیا آمد اما Veoria آموس در سال 1937 در نیویورک تایمز گزارش آموس شد از چند نژادی میراث مطرح شده اما در درون یک جامعه از روشنفکران در آتلانتا که در آن امثال زورا نیل Liquid W. E. B. Du Bois سرگرم بودند در خانه پدر و مادرش. هر دو در نهایت راه خود را به آموس’ هنر بار در نت.

آغاز رسمی آموزش هنر در سن 11 توسط خود نوجوانان آموس’ آثار هنری بود که به نمایش گذاشته شده در سابق دانشگاه آتلانتا در حال حاضر بخشی از HBCU کلارک آتلانتا. آموس خواهد عمده در هنر در اوهایو انطاکیه کالج, بیشتر او را مورد مطالعه در لندن قبل از ساخت راه خود را به شهر نیویورک جایی که او وارد دانشکده تحصیلات تکمیلی در U. N. Y.

تبلیغات

در حالی که هنوز یک دانش آموز در سال 1964 او را دعوت به پیوستن به مارپیچی و سپس جمعی شکل گرفته در پاسخ به مارس در واشنگتن است. این گروه شامل به خوبی تثبیت سیاه و سفید هنرمندان مانند Romare Bearden و خانواده دوست Hale, Woodruff که بنا به گزارش گسترش دعوت به Amos. تایمز می نویسد که “این گروه تشکیل شد به بحث و مناظره سیاسی نقش سیاه هنرمندان و کار خود را”; آموس در آن ماهر نقاش و بافنده تنها در جمعی که منحل در سال 1966. با این وجود او در حال حاضر تلفات سنگین طالبان به تبعیض جنسی از دنیای هنر.

“من احتمالا به نظر می رسید کمتر تهدید به غرور خود را به عنوان من هنوز از خیلی نتیجه,” او گفت: از نر اعضای مارپیچی بار گزارش به نقل از یک سال 1999 مجله هنر, مشخصات نوشته شده توسط Amos.

پس از اتمام فارغ التحصیل آموس شروع به تدریس در نزدیکی نیوجرسی برای اولین بار در نیوآرک مدرسه خوب و صنعتی, هنر, جایی که او به تدریس طراحی پارچه و بعد از آن در ماسون ناخالص دانشکده هنر در دانشگاه راتگرز تا بازنشستگی اش در سال 2008. او همچنین از افتتاح یک فروشگاه در شهر نیویورک Bleeker خیابان به نام Threadbare که تخصصی در نخ و بافندگی و ایجاد و میزبانی شرکت در یک صنایع دستی نشان می دهد به نام از دست نشان می دهدکه پخش شده در رادیو و تلویزیون عمومی در بوستون در اواخر 70s.

تبلیغات

در طول این دهه بار توصیف او در حال تحول بدن کار می کنند مانند:

خانم آموس نقاشی از 1960s و 70s اغلب به تصویر کشیده, در, روشن, پاپ, رنگ, صحنه های سیاه و سفید طبقه متوسط داخلی زندگی یک موضوع کمی کاوش در هنر معاصر ، کار خود را از دهه های بعد تبدیل شد به طور فزاینده ای شخصی و تجربی به طور رسمی ترکیب, نقاشی, رسانه های چاپی و عکاسی فن آوری است.

تبلیغات

به عنوان او به طور فزاینده ای به کاوش تم از نژاد و جنسيت آموس بود که اغلب موضوع کار خود, نمونه هایی هستند که او در تعجبم که زن با مضمون self-portrait “Tightrope” (1994) و 1992 نقاشی “برابر” که در ترکیب عکاسی, پارچه و رنگ برای ارائه بصری کیفرخواست آمریکایی آرمان: ستاره ها از کشور پرچم این کشور توسط یک sharecropper را زیستن به عنوان تکه های از مالکوم ایکس چهره خیره خارج از محیط و آموس’ شکل “دیده می شود شناور در سقوط آزاد”می نویسد ، آموس گاهی نیز مرجع بیشتر هنرمندان مشهور در, تصاویر; نمونه های خاص شامل Gauguin را یاد تاهیتی زنان و کار portraitist Lucian Freud.

تبلیغات

مانند بسیاری از ما آموس شد “شک و تردید از شدت سفید جنبش فمینیستی” این بار ، در سال 1991 مصاحبه در مقالات هنراو توضیح داد: “از آنچه که من شنیده فمینیستی بحث در پارک تجارب زنان از هر طبقه از سمت چپ بود. من از یک خط از زنان کارگر بودند که نه تنها مادران بلکه نان آور کشت تحصیل کرده و کسانی که درمان شده بود به عنوان برابر با سیاه و سفید خود را ، من احساس می کنم من نمی تواند استطاعت به صرف وقت با ارزش و دور از استودیو و خانواده به گوش دادن به داستان های که تا کنون حذف شده از خود من است.”

تبلیغات

یک مادر به دختر و پسر خودش آموس نمی خواهد هر گونه حضور رسمی در جنبش قبل از اواسط 1980s دوران که مصادف با ظهور سیاه و سفید فمینیست—یا آنچه نویسنده آلیس واکر نامیده می شوند “womanists.” پیوستن سیاسی فمینیستی جمعی بدعت در سال 1984 آموس نوشت: در مجله هنر: “گروه من تا به حال همیشه امید وجود داشته است: جدی آگاه را-مراقبت-از-کسب و کار فمینیست دادن زمان به نشر هنر و نوشتههای زنان است.” آموس بعدها نیز تبدیل شدن به یک عضو تحریک آمیز و هنوز هم فعال هنر-گروه فعال چریکی دختران.

“این همیشه بحث من است که برای من یک زن هنرمند به راه رفتن به استودیو است که یک عمل سیاسی” او گفت: این بار گزارش.

تبلیغات

تبلیغات

با وجود به رسمیت شناختن صنعت—از جمله سرمایه گذاری در چندین موزه و یک سال 2004 جایزه یک عمر دستاورد از زنان حزبی برای هنر—منافع عمومی در آموس’ کار رسید و در سال قبل از مرگ او. در سال 2017 کار خود را برجسته بود در دو مورد تحسین قرار گرفته و به طور گسترده ای تور مروری: “روح یک ملت: هنر در عصر قدرت سیاه” و “ما می خواستیم یک انقلاب: سیاه و رادیکال زنان 1965-85.” در سال 2018 و کار خود را شامل شد در برزیل نمایشگاه “Histórias آفریقایی Atlânticas” تور انفرادی گذشته نگر “اما آموس: رنگ اودیسه” برنامه ریزی شده است برای باز کردن در در سال 2021 در گرجستان, موزه هنر در آتن.

به عنوان بار’ اگهی یادداشت آموس’ مرگ فقط چهار روز قبل از قتل جورج فلوید رخ داده است در یک لحظه در تاریخ آمریکا به عنوان مملو از تنش نژادی و حقوق بشر نگرانی به هر در سال 83 ساخت کار خود را به عنوان مربوط به همیشه است.

این واقعیت است که خانم آموس هنر پیچیده به جای باریک مفاهیم هویت نژادی و در غیر این صورت باعث می شود آن را مربوط به زمان حال زمانی که تفکر باینری از همه نوع است تحت بررسی. در همان زمان او careerlong اعتقاد به هنر به عنوان یک شکل از اخلاقی مقاومت حمل جدید وزن در زمانی که وعده های دوران حقوق مدنی به نظر می رسد دوباره در معرض خطر است.

tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>