از نظر قانونی کتی عزیزم در حال حاضر رایگان در 19 ژوئن 1865 که عمده General Gordon گرنجر وارد گالوستون تگزاس تحت فدرال آموزش به اشغال مؤتلفه دولت است. حمایت تقریبا دو هزار اتحادیه سربازان گرنجر ایستاده در بالکن در مرکز شهر خواندن به طور کلی سفارشات شماره 3: “مردم تگزاس مطلع هستند که مطابق با اعلام از اجرایی از ایالات متحده, همه بردگان آزاد هستند… این شامل مطلق برابری حقوق شخصی و حقوق اموال میان بردارد و…” او آغاز شد.

تبلیغات

اعلام شد, enormous, اخبار, اما آن را به گلوستون کامل دو سال و نیم پس از آبراهام لینکلن را امضا کرده بود رهایی اعلام و شش ماه پس از 13th, اصلاحیه اعلام کرد که همه را به بردگی کشانده آفریقایی فرزندان آزاد شده بود توسط کنگره تصویب. تگزاس یکی از آخرین پایگاه از برده داری تا به حال بیش از 250.000 بردگی مردم; علاوه بر این صدها هزار نفر دیگر مجبور به مهاجرت وجود دارد توسط صاحبان برده در تلاش برای فرار از ارتش اتحادیه. برخی در گلوستون که بعد از فرار از شهر قبل از عمده گرنجر به پایان رسید صحبت کردن, به دنبال, به آغوش آزادی تازه کشف شده خود را بلافاصله. بسیاری از لذت لحظه ای گرامی داشتن این روز که در نهایت تبدیل شدن به شناخته شده به عنوان Juneteenth. این جشن سالانه آغاز شد که در سال 1866 شده اند و گرامی از آنجایی شد به مناسبت آزاد مردم خواهد گنج برای نسل های. Juneteenth مشخص شده تغییر به یاد ماندنی در تاریخ آفریقایی-آمریکایی; مورخ الیزابت هیز ترنر توضیح داد که در آن ارائه شده “مسافران بین برده داری و آزادی به علامت نقطه در زندگی خود یک نقطه قرمز در تقویم’ که پیوند آنها را با هم به عنوان یک مردم آزاد به عنوان آمریکایی ها است.” بیش از جنگ داخلی تا پایان بیش از 4 جولای روز راه را به یک ابزار قدرتمند و در حافظه جمعی از مردم با تجمع در اطراف خود آزادی است.

اما روز نبود یک استراحت ساده با گذشته یا نه. دیگران بودند و هدفمند برای اقدام به ترک بر اعلام پیشین کنفدراسیون شهردار تهدید آنها برای ترک خود بردارد. در سراسر تگزاس بسیاری از صاحبان مزارع تاخیر در اخبار و یا منتظر تا زمانی که یک مقام دولتی نشان داد تا به اجرای قانون است. در خارج از شهر مارشال, کتی عزیزم, 16, باقی خواهد ماند در کشت و زرع جایی که او متولد شد به عنوان برده برای چندین سال او معشوقه سفید حاضر به او اجازه ترک تا زمانی که برخی از آزاد مردم عزیزم را در جامعه سازمان یافته برای تضمین آزادی او. داستان او در میان دیگران سوال مطرح شده برای من: چه مدت طول خواهد آزادی برای مردم سیاه و سفید بود به تعویق افتاده? تقویت حافظه در تاریخ Juneteenth است و نه فقط یک جشن آزادی بلکه یک یادآوری از مبارزه است که همچنان در به دست آوردن آن است.

من هرگز فراموش نخواهم روز یاد گرفتم در مورد Juneteenth. مادر من شام پخت و پز بیش از اجاق گاز بوی مرغ کاری wafting از طریق هوا به عنوان من به او گفتم در مورد روز مدرسه من. من هشت و چهارم من-کلاس تا به حال فقط شروع به یادگیری در مورد برده داری. مامان طبق معمول به من بیش از این جزئیات است.

“خانم براون گفت که آبراهام لینکلن را امضا Emanpisation Procklapation” من به او گفت.

“آبراهام لینکلن نبود آزادی بردگان” او با نا امیدی. “رهایی اعلام نمی آنها را هر دو. مردم سیاه و سفید آزاد خود را.”

آن شب مادر من می خواهم جستجو در اینترنت با من, بنابراین من می تواند به یادگیری بیشتر در مورد Juneteenth به من نشان داد تصاویر از جشن و به دنبال ثبت شده داستان از بردگان سابق. همانطور که من شروع به جشن تعطیلات در سال های پس از آن, آن داستان کتی عزیزم که با من گیر کرده است. عزیزم متولد شد به عنوان برده در سال 1849 گفتن داستان خود را در سال 88 به مصاحبه به عنوان بخشی از WPA فدرال نویسندگان پروژه ضبط تاریخ شفاهی از این که قبلا به بردگی گرفته شده. او با سه برادر پیتر آدم و ویلی خود مادر جان در برده داری و پدر خود فرار شمالی. کار او شامل مرطوب-پرستاری و مراقبت از مزرعه مالک کودکان و همچنین شیر گاو.

صحبت در دهه های بعد او هنوز هم به وضوح به یاد جنگ داخلی زمانی که اتحادیه ها و کنفدراسیون سربازان ملاقات در منسفیلد: “Massas زمینه هستم تمام پاره کردن با توپ سوراخ و تا کنون زمان یک توپ آتش, missy رفتن در خشم. یک بار زمانی که یک آتش توپ او به من می گویند ” شما لی المللی, سیاه, دختر شما niggers ain’t gwine بود. شما را به کار برای مردمی است.'” زمانی که استاد او آمد در پایان جنگ او برنامه ریزی شده به رعایت نظم به اجازه دهید آنها را بروید. اما او مشخص شد به تسلیم او آزادی و حتی بیشتر. حتی با دستور رهایی عزیزم ماند در کشت و زرع: “خانم من شلاق پس از جنگ jist مانند او جلو,” او گفت:. از آن سال قبل از او فرار.

Juneteenth, همچنین شناخته شده به عنوان “جشن روز” یادبود آخرین جایی است که به آزادی رسیده به بردگی گرفته شده. ابتدا در تگزاس تعطیلات اولین جشن درگیر گردهمایی جامعه محور در اطراف کلیسای خدمات خوانش رهایی اعلامیه و تظاهرات سیاسی. در اوایل قرن 20th تعطیلات را تبدیل به بیشتر نکردم و شیفت به آنچه در آن تا حد زیادی امروز از جمله خیابان نمایشگاه غذا و موسیقی و تاریخی reenactments. با مهاجرت بزرگ به خصوص جشن سفر شمال و سراسر کشور. اکثر ایالت ها در حال حاضر رعایت آن به عنوان یک روز تعطیل و یا بعد از رعایت.

بیش از یک قرن و نیم پس از آن برای اولین بار جشن Juneteenth می ایستد برای بسیاری به عنوان یک استارک به عنوان مثال سیاه و سفید از مردم به دست آوردن صلاحیت به ویژه در بازسازی. آن است که یک سنت گذشت بیش از نسل طریق خانواده ها و جوامع به جای اینکه گنجانده شده در تاریخ دوره های آموزشی; در سال 2019 یک صدای جیر جیر اصرار پیروان به “Retweet اگر شما به یاد داشته باشید یادگیری در مورد Juneteenth در مدرسه” رفت و ویروسی با بیش 215,000 سهام. به عنوان تظاهرات اطراف جورج فلوید را مرگ زای در سراسر کشور, سوال از آزادی آمریکایی های سیاه و سفید است و مربوط تر از همیشه.

هر چند تاریخ آمریکا اغلب fixates بر اساس این ایده از اعلان استقلال, مبارزه برای آزادی پس از رهایی بود کاملا رایج فردی و جمعی. پتسی Mitchner یک که قبلا بردگی زن مستقر در رالی کارولینای شمالی پس از جنگ داخلی توصیف دشواری است که بسیاری از تجربه رهایی برای اولین بار در حال ایجاد زندگی جدید خود را. با منابع محدود برخی که تا به حال یک بار “دعا برای آزادی” رفت و برگشت به سابق خود استادان مطمئن نیستید که در آن دیگری را. “برده داری بود و یک چیز بد و آزادی از نوع ما رو با nothin’ برای زندگی بد بود” Mitchner گفت مصاحبه برای WPA پروژه. “دو مار پر از سم است. یکی دروغ گفتن با سر اشاره شمال دیگر با سر اشاره جنوبی. نام آنها برده داری بود و آزادی.” در حالی که در حال مصاحبه با زورا نیل Liquid, Cudjo Lewis, آخرین شناخته شده برده-کشتی بازمانده توصیف مایل به بازگشت به آفریقا اما با داشتن پول کافی برای انجام این کار و عزادار. “پس از دی رایگان با ما ما خیلی خوشحالم که ما makee د طبل و ضرب و شتم آن lak در د Affica خاک,” او گفت: Liquid. “ما بسیار خوشحالیم که ما اما ما قابیل ماندن wid د مردمی چه خود ما هیچ mo’. که در آن ما goin’ زندگی ما doan می دانم.”

حتی یک زن به عنوان معروف برای او شجاعت و انگیزه به عنوان Harriet Tubman صحبت از unfamiliarity آزادی: “من تا به حال عبور از خط. من آزاد بود; اما هیچ کس به استقبال من به سرزمین آزادی. من یک غریبه در یک سرزمین عجیب و غریب و خانه من پس از همه پایین بود در مریلند; چرا که من با پدر و مادر و برادران من و خواهران و دوستان وجود دارد. اما من آزاد بود و آنها باید آزاد باشند.”

“وجود دارد برخی از شادی. اما اگر شما بوده ام به یک برده تمام زندگی خود و مادر خود بود و مادر او قبل از او بود و غیره و غیره همه شما می دانید این است که برده داری” گفت: گوئن Ragsdale, مورخ و co-متصدی مبادا ما را فراموش موزه برده داری در فیلادلفیا در یک مصاحبه با من. “ما بردگان در روز یکشنبه و روز دوشنبه. بنابراین زمانی که شما گفته شد که شما به رایگان و تنها با لباس در خود را به عقب و آزادی به معنای تقریبا هیچ چیز. رایگان برای انجام چه ؟ رایگان برای رفتن کجا ؟ ما حتی نمی دانند که چگونه واکنش نشان می دهند و بسیاری از نیست—بسیاری فقط ماند در کشت و زرع است که آنها به بردگی گرفته شده اند و در رفت و غلامان. بنابراین آزادی آمد و به تدریج. آن چیزی است که آنها تا به حال به طور فعال نگه داشتن برای مبارزه است.”

Ragsdale توصیف Juneteenth به عنوان یک “محوری بخشی از تاریخ آمریکا”—اما نه به این دلیل آن را نشانه بتن خط بین برده داری و آزادی است. “این نشان داد که چگونه مرد سفید بود و هنوز هم قادر به نگه داشتن ما در اسارت طولانی پس از ما از نظر قانونی آزاد. من فکر می کنم آن صحبت می کند بیشتر به برگزاری سفیدپوستان بیش از حال ما بیش از چگونه بردگان پذیرفته آزادی خود را. در بسیاری از ما هنوز در حال دست و پنجه نرم کردن با آن برده است.” 155 سال بعد مبارزه با نژادپرستی نظاممند همچنان ادامه دارد. در پی بی عدالتی مانند ویرانگر موارد جورج فلوید Breonna تیلور و Ahmaud Arbery آن روشن نیست که در آن روز تعطیل می ایستد در امریکا آگاهی است. بیشتر تیز آن روشن نیست که در آن سیاه و آزادی می ایستد در جهان است که هنوز هم می رود به خون آغشته بی رحمانه به طول ماسک و تسلیم آن است. طول است که برای نسل های سیاه مردم در تلاش برای مقاومت در برابر به مبارزه با به پیشی جستن.

هر Juneteenth من در نظر گرفته اند که اجداد من بودند و ممکن است شده اند. یک سیاه آمریکا پیچیده است که روایت برای من و بسیاری دیگر. اغلب چه ifs و چگونه-می آید از فرایند جستجو آن را بیش از حد احساسی فراتر از آن در حال حاضر خائنانه وظیفه ردیابی “برده” سوابق و آن را پیچیده تر از swabbing دهان برای یک 23andMe کیت. بیش از فقط آنها که بودند من می خواهم به می دانم که زمانی که آنها آزاد شد.

هر چند برخی از آنها ممکن است زمانی آزادی پس از امضای رهایی اعلام و یا حتی 13th, اصلاح, واکنش یک جامعه ی نژادپرست نیست از بین برود. به طور مشابه Juneteenth بود نه یک روز که بلافاصله اجازه مردم به فرار. مؤتلفه مقامات دولتی منع مردم از خود را ترک سفید, کارشناسی ارشد, در حالی که دیگران که آیا فرار از گرد شده بودند و مجبور به خدمت نظامی برای ارتش اتحادیه. حتی در ایالت های شمالی تبعیض شایع زد. در دهه پس از جنگ داخلی خطرناک و سرکوبگر سازه مانند جیم کلاغ و محکوم لیزینگ به وجود آمد در سراسر کشور است. امروز با توجه به تجارب به بردگی گرفته می تواند در خدمت به عنوان یک یادآوری مهم از تجارب سیاه آمریکایی امروز است.

“ما knowed چه بود goin’ در [جنگ] در همه زمان ها” فلیکس Haywood برده های سابق در طول جنگ داخلی گفت: WPA مصاحبه. “همه ما احساس قهرمانان و هیچ کس تا به حال ساخته شده است ما را که راه اما خودمان است.”

مثل امروز سیاه آمریکایی ها تصور آنچه آنها فکر آزادی به مانند نگاه و هدف از ایجاد آن است. با وجود شرایط آنها تصور Juneteenth به عنوان بیش از به سادگی یک اطلاعیه. بیش از یک بیانیه, این یک روز است که امریکا نادرستی هم پاشید. Juneteenth نشان دهنده نه تنها یک unchaining اما علاوه بر این گواهی به یگانگی خویشتن. در واقع مردم سیاه و سفید در حال حاضر رایگان. کنفدراسیون تا به حال به طور فعال نگه داشته و این اخبار به دور از آنها. آن را در خود تحقق سیاه بردگی مردم است که همه چیز را تغییر داد. اگر امریکا نادرست در مورد آن, چه چیز دیگری باید آنها شده نادرست در مورد ؟ تجارب سابق بردگان ادامه به انقلابی حال و روز حرکات بسیار شبیه به جشن Juneteenth آیا در طول دوران حقوق مدنی. سازمان دهندگان خواستار تغییرات سریع و خواستار آزادی که سیاه پوستان پیش بینی در Juneteenth.

جوامع در حال اختصاص داده شده به جشن امسال Juneteenth با وجود این بیماری همه گیر. در Austin, تگزاس “اقامت و زندگی مجازی Juneteenth جشن” در حال اجرا است با همکاری چندین سازمان های جامعه است. به طور مشابه, آنلاین, جشنواره مستقر در نیویورک شامل موسیقی, اجرای, و یک نمایش سیاه و سفید متعلق به کسب و کار. Athenia راجرز یک سازمان از این رویداد برای 11 سال گذشته می بیند Juneteenth به عنوان یک شکل از اعتراض. “Juneteenth جشن ما ابداع به عنوان سرگرمی و بازی سرگرم کننده بلکه آموزش و توانمندسازی,” او در مصاحبه ای گفت:. “کمک برای ایجاد یک زبان جدید و چشم انداز جدید در جامعه مهم است. به جای فقط نشان دادن به ما نیز بگویید. اگر ما میخوایم نفع آن شامل همه آن چیزهایی است. چگونه ما درگیر چگونه ما موضع ما چگونه تغییر روایت است.”

نهایی شش سال پس از قانونی رهایی عزیزم جامعه مبارزه برای آزادی او غالب شد. معشوقه تهدید او با صد ضربه شلاق برای نگهداری از کشت و زرع را گاو و گوساله جداگانه. مهم نیست که چقدر معشوقه می خواستم به تسلیم عزیزم رهایی و آزادی قریب الوقوع بود. که آخرین آنها تا به حال. “من نمی دانم که آیا آنها گوساله تا کنون گذراند یا نه چون پیتر بود منتظر” برای من در بسیاری طول می کشد و من با او زندگی می کنند در انبار محل.”

عزیزم را به ازدواج و داشتن فرزند است. او را در حل و فصل مارشال, Texas.

“من خیلی خوشحال به دستگاه گوارش به دور از که شیطان دختر خانم من نمی دانم چه باید بکنید و من باقی می ماند وجود دارد sev’ral سال و با این نسخهها کار در اینجا و آنجا برای پول است. سپس من ازدواج و حرکت در اینجا و من و مرد مزارع و nothin’ ‘citin’ انجام می شود اتفاق افتاده است.”

در نهایت کسانی که در جامعه آزادی یافت برای عزیزم فقط به عنوان معترضین در حال مبارزه برای آزادی امروز.

به تازگی از مامان پرسیدم چرا او احساس نیاز به من بگویید که لینکلن امضای رهایی اعلام نمی پایان دادن به برده داری. “من متوجه شدم خیلی وقت پیش که تاریخ سیاه نیست تدریس به کودکان در یک, نشاط بخشی, راه,” او گفت:. “و تمرکز آنها بر برده داری پس از آن باعث می شود سیاه و سفید کودکان احساس بد در مورد خود را در مورد آنها چه کسانی هستند. و بنابراین من می خواستم برای القای شما, من نمی خواهم شما را به احساس می کنید که راه من احساس زمانی که من در یادگیری در مورد اسارت و می خواستم شما را به دریافت بیشتر از حقیقت آنچه اتفاق افتاده است و چگونه مردم سیاه و سفید مبارزه برای خود. “

“نبود برخی از سفید ناجی که swooped و ما را نجات داد” او ادامه داد. “ما خودمان را نجات داد. زیرا شما می خواهید برای القای غرور و افتخار است.”

عزیزم نمی رسیدن به آزادی در Juneteenth اما زندگی او تا به حال به معنی با این وجود. جمعی تلاش برای اطمینان حاصل شود او استقلال دودی خود را از طریق این سال را جشن Juneteenth. کتی بود که بیش از اسارت خود را—کتی انسان است. او توانایی درک او حق آزادی, البته با تاخیر و با وجود سنگین شرایطی. او انسانیت بود نه گرفتار در زنجیر یا brandishes او; او بشریت تنها بود. Juneteenth به یاد کسانی که آن را جشن می گیرند از این بشریت از مبارزه برای ایجاد گرنجر را بی ادعا کلمات را به عنوان یک واقعیت است.

لیندزی Kiah Norward است که بر اساس بروکلین روزنامه نگار مستقل و قصه گو که در درجه اول می نویسد: در مورد تاریخچه و فرهنگ در آمریکا است. او یک تازه فارغ التحصیل از دانشگاه نیویورک جهانی روزنامه نگاری و مطالعات Africana مشترک کارشناسی ارشد.

tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de