پیشگامانه به شیاطین نهفته در جزئیات: واکنش ها به NEP از دانشگاه

دهلی نو: جدید آموزش و پرورش ملی و سیاست (NEP) را برانگیخته مخلوط پاسخ از دانشگاهیان و کارشناسان با بسیاری از آنها با اشاره به اصلاحات به عنوان “طولانی علت” و “پیشگامانه” در حالی که دیگران هشدار می داد که “شیطان نهفته در جزئیات” و امید حرکت متن به عمل بر روی زمین.

آموزش تا کلاس پنج در زبان مادری یا زبان های منطقه ای, کاهش مخاطرات امتحانات هیئت مدیره اجازه می دهد دانشگاه های خارجی برای راه اندازی دانشگاه در هند, یک واحد تنظیم کننده برای موسسات آموزش عالی به جز قانون و دانشکده های پزشکی و رایج در آزمون ورودی دانشگاهها بخشی از اصلاحات فراگیر در آموزش و پرورش ملی و سیاست (NEP) پرده برداری کرد روز چهارشنبه.

IIT دهلی مدیر Ramgopal رائو نامیده جدید سیاست “Morrill لحظه” برای موسسات آموزش عالی در هند (HEIs). این Morrill اعطای زمین عمل می کنند در حال ایالات متحده اساسنامه اجازه داده است که برای ایجاد اعطای زمین کالج در ایالات متحده با استفاده از درآمد حاصل از فدرال خرید و فروش زمین.

“ایجاد یک ملی تحقیقات صندوق با مشارکت همه وزارتخانه ها را تحقیقات ما تاثیرگذار و قابل مشاهده برای جامعه است. این Morrill لحظه برای HEIs در هند,” او گفت:.

Mahadeo Jaiswal مدیر IIM سمبلپور گفت که تغییر “ساختار آموزشی از 10+2 سیستم به یک 5+3+3+4 سیستم در خط بین المللی استانداردهای آموزشی”.

“با توجه به ساختار ما IIMs و IITs با وجود داشتن استعداد کافی آنها قادر به رقم بالای 100 موسسات جهان است. اجازه می دهد ویژگی های موسسه برای تبدیل شدن به چند رشته کمک خواهد کرد IIMs و IITs به شروع بخش های دیگر مانند پزشکی و غیره و اندازه آنها بزرگتر و اجازه می دهد آنها را به اعتراف بیشتر دانش آموزان است.”

سابق دانشگاه دهلی معاونت دینش سینگ که با مته سوراخ مرکز خشم برای معرفی چهار سال برنامه در مقطع کارشناسی (FYUP) بود که بعد از نورد گفت: سیاست ایجاد خواهد شد برای سالم و ترکیب هم افزایی بین مهارت و دانش است.

“برخی از اصلاحات مشخص شده در سیاست بودند, به دلیل. این اجازه می دهد تا یک مولد ترکیب و مطابقت از رشته های مختلف به طوری که یادگیری در نظم و انضباط می توانید با ارائه ایده ها و ارتباط با دیگر نظم و انضباط برای یک دنیای واقعی نتیجه و یا نرم افزار. سیاست نیز ایجاد یک اتاق برای یک انرژی تعلیم و تربیت است که می تواند بسیار عملی و پروژه محور با تاکید بر فعالیت گروهی و اجتماعی برنامه های کاربردی” سینگ گفت.

با توجه به Rekha Sethi, مدیر کل انجمن مدیریت تمام هند (AIMA) “این NEP را حذف پیچیدگی های غیر ضروری در تحویل و مقررات آموزش عالی در کشور و سطح زمین بازی برای همه دانش آموزان صرف نظر از کدام کالج آنها به — خصوصی و یا دولتی. این مراحل را برای ترویج یادگیری دیجیتال به خصوص مهم برای یک پست-COVID جهان است. E-دوره های زبان های منطقه ای یک ایده عالی است.”

Manoj K Arora, VC, BML Munjal دانشگاه گفت: “این یک مترقی و رو به جلو به دنبال سیاست تغییر خواهد کرد و چشم انداز آموزش عالی در کشور است.”

“دانشگاه نیاز به تحقیقات فشرده مشاغل و چند رشته ای. چند خروج و ورود و اعتباری بانک را به دانش آموزان زیادی از انعطاف پذیری در تحصیل و کسب درجه در حالی که آنها مشغول به کار هستند. ما در حال حرکت به سمت مفهوم ساختمان خود را در رشته” او گفت:.

جامع Millia اسلامی معاونت Najma اختر به نام NEP “پیشگامانه” و گفت: آموزش عالی در هند در حال حاضر خواهد شد جامع و چند رشته ای با یک مشترک تمرکز بر علم و هنر و علوم انسانی.

“یک تنظیم کننده برای تمام موسسات آموزش عالی است که یک ایده بزرگ به عنوان آن را به انسجام در رویکرد و هدف. آن را تحقق چشم انداز آموزش و پرورش در هند,” او اضافه شده است.

اما چند کارشناسان هشدار داد که “شیطان نهفته در جزئیات” نامیده می شود و برای یک رویکرد متمرکز در ترجمه این سیاست به عمل بر روی زمین.

“سیاست حمایت از اصلاحات عمده ای در آموزش و پرورش اما مثل همیشه شیطان نهفته در جزئیات و ما را ببینید که چگونه برای به دست آوردن NEP 2020 ترجمه برای عمل بر روی زمین درست به روح اصلاحات پیش بینی شده برای توانمند سازی دانش آموزان در کشور برای کشف و به طور کامل خود را توسعه پتانسیل های منحصر به فرد” گفت: Rupamanjari Ghosh, معاون صدراعظم شیو ندار دانشگاه.

ویشنو Karthik, مدیر, میراث, مدارس گفت: “این سیاست اذعان نیاز به در آغوش خروجی متمرکز اصلاحات به جای ورودی متمرکز اصلاحات. در حالی که شیطان در جزئیات جدید NEP را لمس کرده است بر برخی از اهرمهای کلیدی که تاثیر بالایی در یادگیری دانش آموز سطح. تصمیم به کاهش درسی به هسته ای ارائه خواهد شد فرصت قابل توجهی را به تمرکز بر روی مهارت های انتقادی و ظرفیت و خواهد بود دروازه اصلاحات در برنامه درسی و ارزیابی”.

ملی هند معلمان کنگره convenor Pankaj Garg گفت که اجازه می دهد دانشگاه های خارجی برای کار در هند را در خود هنجارهای است که اجازه سرمایه گذاری مستقیم خارجی در آموزش و پرورش است.

“ما اعتقاد داریم که دولت در حال فرار از مسئولیت آن از بودجه موسسات آموزشی. همچنین این نتیجه در هزینه برای دانش آموزان تبدیل شدن به گزاف.”

دانشگاه دهلی اجرایی عضو شورای راجش جها گفت: این سیاست با هدف تغییر نظام آموزش و پرورش فرم اعطای مبتنی بر به وام و مبتنی بر ترویج خصوصی بازیکنان و دانشگاه های خارجی.

“این خواهد بود که مربوط به دیفرانسیل اعطای پراکندگی و کاهش در کمک های مالی را تغییر بار مالی به دانش آموزان و در نتیجه افزایش هزینه های آموزش و پرورش,” او گفت:.

tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de