Shakuntala Devi نقد و بررسی: یک فمینیستی در یک جنسیتی تنظیم

عنوان: Shakuntala Devi
بازیگران: Vidya Balan, Jisshu Sengupta, سانیا Malhotra Amit Sadh Prakash Belawadi
جهت باد: Anu منون
رتبه: **1/2
بازی در: نخست تصویری

نویسنده و کارگردان آنو منون biopic, Shakundala دوی بازیگران جوشان و با استعداد Vidya Balan می گوید دو داستان به طور همزمان.

یک داستان از یک دختر بچه Shakuntala که تا به حال بدون تحصیل هیچ مربی هیچ آموزش رسمی بوده اما مغز که عاشق بدانند اعداد و چگونه آنها بازی کند. یک دختر که رشد می کند تا برای تبدیل شدن به یک نابغه ریاضی را با چشم های درخشان و روشن البسه با خوشحالی متضاد مرزها.

دوم داستان برابر با برجستگی و اهمیت است مادران و دختران و اغلب مملو ارتباط است.

این داستان از محبت انتظار ناامیدی مشکل از مادران و عصبانی دختران دهانه سه نسل. این داستان چگونه مادران و دختران مبارزه با هر یک از دیگر هر مایل دقیق همان چیزهایی پذیرش عشق و برخی از ستایش. و چگونه زندگی اغلب می آید یک دایره کامل که دختران تبدیل به مادران خود و در نهایت شروع به درک و مادران دوست دارم.

Shakuntala Devi می گوید داستان از شدت فمینیستی مستقل زن موفق که در سال 1977 محاسبه 23rd, ریشه 201 رقمی در 50 ثانیه, اما آن را مجموعه در یک جنسیتی ساده قاب. کمتر بازیگر را نه شده اند قادر به ادعا می کنند به عنوان شخصیت خود او و نه از گرو در اوردن فیلم راه Vidya Balan می کند.

Shakuntala Devi باز می شود در لندن در خیلی مصنوعی داشته باشید. یک زن در یک وحشتناک کلاه گیس به نظر می رسد و نه miffed به عنوان او راه می رود به دیدار با یک وکیل. Anupama (ثانیا Malhotra) می خواهد به شکایت مادر Shakuntala Devi, برای از بین بردن او از نظر مالی. “مادر شما می تواند یک زندان حکم” وکیل می گوید.

“مادر من است از من گرفته تا همه چیز را من دوست می,” آنو می گوید و این فیلم به کاهش 1934 بنگلور که در آن قهوه ای, تب و تاب بودن پنج سال با gajra معمولی می کند محاسبات مربوط به 10 رقمی. و سپس او را یکی دیگر.

به جوان Shakuntala پدر (با بازی Prakash Belawari با علامت تجاری خود را مخلوط perfidy و obsequiousness) داشتن یک نابغه ریاضی در خانه به معنی یک منبع درآمد. او بلافاصله شروع به گرفتن رزرو را نشان می دهد.

به عنوان Shakuntala تبدیل به یک “مجری” او شروع می شود resenting این واقعیت است که او نمی رفتن به مدرسه که مادر او می ایستد و برای او که اگر او اجرا می شود خانه او شده محروم از دوران کودکی.

Shakuntala رشد می کند تا پذیرش معاملاتي طبیعت از رابطه او با خانواده است. او internalises این واقعیت است که او بر خود او و که او تا به مهارت های که همیشه به مراقبت از او را. بنابراین او دستور پدر او در اطراف نوشیدنی به یک امر و خاموش کردن مردان با خود سریع پاسخ درست زمانی که آنها فکر می کنم آنها در حال پرتاب به چالش کشیدن معادلات ریاضی در یک زن در ساری.

به زودی او حرکت می کند و به لندن پشت سر گذاشتن یک داستان صحبت می کند که کمتر از اشتهای او را برای خشونت بیشتر در مورد نگرش او — او نمی خواهد حل و فصل کمتر از آنچه که او فکر می کند او سزاوار.

در لندن یک مرد تحت تاثیر قرار با او نابغه به تماشای چگونه او را خام سبک و شکسته انگلیسی مردم را به خنده و بی اعتنا از استعداد او است. او تصمیم می گیرد به او بدهد و او صحنه را نشان می دهد قبل به آنها را بیشتر جذاب سرگرم کننده و جذاب.

فیلم نگه می دارد و روشن نیست بین Shakuntala Devi گذشته و حال شخصی و حرفه ای. به عنوان Shakuntala نبوغ تاثیر گذار جهان به دور از تمجید است فاميلی اختلال.

او را به نام “انسان و کامپیوتر” از آنجا که او می تواند انجام دهد ریشه مکعب به پاسخ در معکوس حلقه کردن تاریخ از تمام روزهای یکشنبه هر سال در ثانیه است. اما در گردباد است که زندگی خود را از مردان نمی ماند زیرا آنها نمی احساس “نیاز”.

اما Paritosh بانرجی (Jisshu سنگوپتا) متفاوت است. او با اعتماد به نفس و نمی خواهند خود را تغییر دهید. آنها ازدواج کرده و بچه و در حالی که برای Shakuntala است که فقط یک مادر و همسر. اما کشش این مرحله بیش از حد است. بنابراین او کمی آنو و بازگشت به تور جهان است.

آنها در دیدار با نلسون ماندلا Shakuntala Devi وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس اما آنو نتواند پدرش داشتن یک خانه و شروع به دیدن تنها او و مادرش معایب. او مبارزه می کند و می شکند اما سال بعد, زمانی که رشد و آنو می گوید او می خواهد به ازدواج پسر او را دوست دارد, Ajay (Amit Sadh), Shakuntala Devi disapproves تکرار چرخه زندگی خود را. Shakuntala می خواهد آنو به نگه داشتن چرخش در مدار اطراف او. چرا که در غیر این صورت او خالی وجود دارد این است که هیچ بیننده از او نابغه است.

این آسان نیست برای نوشتن یک جذاب تمام طول فیلم که در آن شخصیت بزرگ مهارت و عملکرد تند کردن اعداد. بنابراین نویسندگان باید برای پیدا کردن یک “در” آنها باید به شکل از چگونه به قاب داستان. و این معمولا طول می کشد آنها را به خانه. به خصوص در مورد زنان است.

این فیلم نوشته شده توسط آنو Menon, Nayanika Mathani و Ishita Moitra رفتار ما را به هیجان چشمگیر, نابغه Shakuntala Devi اما به زودی آغاز می شود به نظر او تنها از طریق چشم از دخترش. وجود دارد یک هدف به این ،

همراه با Shakuntala Devi های خیره کننده ذهن این فیلم می خواهد ما را به همچنین زگیل و زشتی از این “شگفت آور” است. آن را می خواهد ما را به آغوش او با نقص.

پیدا کردن یک دیدگاه صدایی که می گوید یک داستان کمک می کند تا ایجاد یک شسته و رفته, روایت, روشن طرح خط است که می درخشد نور را در آن جنبه های شخصیت است که ممکن است در غیر این صورت پنهان باقی می ماند.

مشکل من نیست خیلی با فاميلی فریم اما با این واقعیت است که پایان آن را حاکم بر داستان است. به عنوان فیلم پیشرفت, قاب تنگ تر می شود ساده و Shakuntala Devi زمین بازی می کند.

Biopics از مردان نیز اغلب مبادرت به شخصی اما آنها موجود است که در آن یک روایت, یک نقطه نظر است. وجود دارد بیشتر و صدای بیشتر ،

تصور کنید اگر داستان Sachin Tendulkar گفته شد در درجه اول از طریق چشمان پسر خود را? یا داستان Ram تنها از طریق صدای عشق-کش?

که فقط اتفاق نمی افتد. و در عین حال در مورد آن را اغلب می کند.
این است که چرا تحقیق و نوشتن مهم است.

در Shakuntala Devi این مسائل که نشان داده شده است در مورد او اجراهای عمومی است و آنچه شما می خواهم با نیم-یک-روز پژوهش است. آنچه در حال لحظات تنهایی با او. چگونه او آماده شدن برای گینس رکورد ؟ آنچه او به عنوان خوانده شده زمانی که او عمل چگونه او آموزش خودش تقویم کلاهبرداری… چگونه او پیشرفت از بازی با 10 رقمی به 201 رقمی معجزه ؟

در فضای شخصی بیش از حد ما را به دیدن Shakuntala Devi روابط با مادر و پدر و شوهر و پدر, دختر, اما همه فعل و انفعالات در حال محدودتر هم به انتقال چیزی بیش از جدول زمانی از زندگی او: از دست رفته دوران کودکی. به لندن نقل مکان کرد. موفقیت آمیز بود. سپس آنها را ملاقات کرد. ازدواج کردم. دوست داشتم. از هم جدا شوند. تور جهانی با آنو. جنگیدند. جدا.

هر یک بیانگر یک رویداد اما کمی ارائه می دهد بینش. دیدگاه اگر ما می توانیم آن را که می آید از طریق Ms بلن او به عنوان waltzes در داخل و خارج از اتاق پرتاب فمینیستی vibes با توده از عشق به خود است.

Shakuntala Devi فیلم نقش زیادی با زمان پریدن بین گذشته و حال است. به این انتقال آسان بر ما آن را به ما می دهد مکان و تاریخ. اما وجود دارد یک tackiness در ساخت صحنه های است که می آید با استفاده از سینمایی کلیشه به جای آیند تا با چیزی اصلی است. حتی سهام صحنه می تواند برداشته شود اما کمی وجود دارد و جزئیات در اینجا به انجام این کار است. چند صحنه که نمی ایستادگی کردن شامل گستاخی می دانند Shakuntala Devi.

خوشبختانه, Vidya Balan 1000 وات حضور همراه با آن بسیار صالح و گروه حمایت از بازیگران به خصوص Jisshu Sengupta, سانیا Malhotra و Amit Sadh, لغو بسیاری از این معایب.

Ms بلن بزرگ تابشی شخصیتی است که کراکل با جذاب درونی هستی است. و در عین حال او بارها و بارها در زندگی واقعی-زندگی شخصیت آوردن آنها به زندگی با گرما و راحتی.

آن را دشوار است برای حمل کردن یک شخصیت که در آن بالا امتیاز تند کردن اعداد بارها و بارها.

Ms بلن کردم کمی به کار با اینجا. پس او را برداشت و چند چیز است که ایستاده بود — جنوب هند لهجه های خوش مشرب ‘من درست است ؟’ خودداری کنند و یک جهانبینی فمینیستی. او در مشهد این همه با خود moxie.

Vidya Balan سنین تقریبا 50 سال در فیلم, به عنوان او می رود از طریق مراحل مختلف زندگی یک زن که گذشت در سن 83. ما او را به عنوان جوان و پیر مست و هوشیار, نابغه, و, شاد, مشکل و تنهایی هر یکی گردد به عنوان یک نهاد مجزا. به همین دلیل از این پس هر زمان که Shakuntala Devi ذکر شده است, این تصاویر ویدیا بالان که پاپ خواهد شد تا در سر.

برای ساخت بسیاری از آواتار از Shakuntala Devi, Ms بالان است که توانایی کمک طراح صحنه و لباس Niharika Bhasin. فقط با البسه گوشواره, مدل مو و چند لوازم جانبی Ms Bhasin موفق به ایجاد نه تنها متفاوت به نظر می رسد اما infuses آنها را با یک palpably مختلف روح — روستایی که وارد لندن با اعتماد به نفس که می افتد در عشق و ازدواج مشغول کار با مو و پیری, transvestite زن است که تنها, غمگین, تلخ اما غنی است.

در طول فیلم توجه زیادی پرداخت شده است به Shakuntala Devi سر ، فیلمبردار کیکو Nakahara اغلب هدف خود لنز دوربین را در پشت Ms بالان سر — serenading این gajra اویزان از او, موی جودی ابوتی, لبخند ساده jooda با یک تکه bling یا زیر جستن از او ،

آن را حس می کند. که بخشی از Shakuntala Devi که گیج روانشناسان و دانشمندان که زد آزمایش بر روی مغز خود را به شکل از چگونه او می تواند انجام محاسبات پیچیده به طوری سریع است. آنها نمی تواند. آن برگزار می شود رمز و راز آن و آن را دارای رمز و راز و حتی در حال حاضر.

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de