موسیقی محلی سنتی و سابقه آهنگسازی در جهان

Category: دسته‌بندی نشده | No comments

اهنگ عربی ولا مل ای خواننده زن در حالی که از دست دادن موسیقی محلی سنتی در برابر ظهور موسیقی عامیانه یک پدیده جهانی است ، اما این اتفاق در سرتاسر جهان با سرعت یکسان اتفاق نمی افتد. این فرآیند “در جایی که صنعتی سازی و تجاری سازی فرهنگ از همه پیشرفته تر باشد” [20] بسیار پیشرفته است اما حتی در شرایط پیشرفت تکنولوژی پایین تر نیز به تدریج رخ می دهد. با این حال ، از دست دادن موسیقی سنتی در کشورها یا مناطقی که موسیقی محلی سنتی نشان هویت فرهنگی یا ملی است ، کند می شود ، به عنوان مثال در مورد بنگلادش ، مجارستان ، هند ، ایرلند ، پاکستان ، اسکاتلند ، لتونی ، ترکیه ، پرتغال ، بریتنی ، گالیسیا ، یونان و کرت. درآمد گردشگری می تواند انگیزه ای قوی برای حفظ ویژگیهای فرهنگی محلی باشد. دولت محلی غالباً در فصول گردشگری حمایت مالی و تبلیغاتی را انجام می دهد و سنت های از دست رفته را احیا می کند. [نیاز به منبع]
موسیقی محلی اولیه ، کارهای میدانی و بورس تحصیلی

بیشتر آنچه در مورد موسیقی محلی قبل از توسعه فناوری ضبط صدا در قرن نوزدهم شناخته شده است ، ناشی از کارهای میدانی و نوشته های دانشمندان ، مجموعه داران و موافقان است. [21] [نیاز به منبع]

موسیقی در اروپا قرن نوزدهم

از قرن نوزدهم ، دانشگاهیان و دانشمندان آماتور ، با توجه به از بین رفتن سنت های موسیقی ، تلاش های مختلفی را برای حفظ موسیقی مردم آغاز کردند. یکی از این تلاش ها مجموعه ای بود از فرانسیس جیمز چایلد در اواخر قرن نوزدهم از متن بیش از سیصد تصنیف در سنت های انگلیسی و اسکاتلندی (به نام تصنیف کودک) ، که برخی از آنها پیش از قرن شانزدهم بود. [9]

همزمان با Child ، Reverend Sabine Baring-Gould و بعداً Cecil Sharp تلاش کردند تا بدن بزرگی از آواز ، موسیقی و رقص سنتی روستایی انگلیسی را تحت حمایت آنچه انجمن رقص و آواز عامیانه انگلیسی (EFDSS) شد و حفظ کنند ، حفظ کنند. شارپ با موفقیت موفقیت در تلاش برای داشتن آوازهای سنتی انگلیسی (در نسخه های بسیار ویرایش شده و تفسیر شده خود) برای آموزش به کودکان مدرسه به امید احیا و طولانی شدن محبوبیت آن ترانه ها را انجام داد. در طول دهه 1960 و اوایل تا اواسط دهه 1970 ، برتراند هریس برونسون ، محقق آمریکایی ، مجموعه ای جامع و چهار جلدی را از تغییرات آن زمان متن و آهنگهای مرتبط با آنچه که به عنوان Canon Child شناخته می شود ، منتشر کرد. وی همچنین برخی نظریه های قابل توجه در مورد عملکرد سنت شفاهی-شنیداری را ارائه داد. [نیاز به منبع]

فعالیت مشابه در سایر کشورها نیز در جریان بود. یکی از گسترده ترین آنها شاید کارهایی بود که توسط کریسجانیس بارونس در ریگا انجام شد ، وی بین سالهای 1894 و 1915 شش جلد را منتشر کرد که شامل 217996 آهنگ محلی لتونی ، Latvju dainas بود. در نروژ کار مجموعه دارانی مانند لودویگ ماتیاس لیندمان توسط ادوارد گریگ در متن های شعر خود برای پیانو و کارهای دیگر بسیار مورد استفاده قرار گرفت که محبوبیت بی نظیری پیدا کرد. [تحقیقات اصلی؟]

خواننده زن ترکیه در این زمان ، آهنگسازان موسیقی کلاسیک علاقه زیادی به جمع آوری آوازهای سنتی پیدا کردند و تعدادی از آهنگسازان برجسته کارهای میدانی خود را درباره موسیقی سنتی انجام دادند. این افراد شامل پرسی گرینگر و رالف وان ویلیامز در انگلیس و بلا بارتوک در مجارستان بودند. این آهنگسازان ، مانند بسیاری از پیشینیان خود ، هم آهنگ های محلی را تنظیم می کردند و هم مطالب سنتی را در ساخته های اصلی کلاسیک گنجانیدند. از Latviju dainas به طور گسترده ای در کارهای کر کلاسیک آندره جورونس ، جونیس سیمزه و امیلیس ملنگایلیس استفاده می شود.

آمریکای شمالی
مکانهایی در آپالاشیای جنوبی و مرکزی توسط سیسیل شارپ ، فولکلوریست انگلیسی در سال 1916 (آبی) ، 1917 (سبز) و 1918 (قرمز) بازدید شده است. شارپ به دنبال تصنیف انگلیسی و اسکاتلندی “دنیای قدیمی” بود که از اجداد انگلیسی خود به ساکنان منطقه منتقل شد. او صدها تصنیف از این قبیل را جمع آوری کرد که پربارترین مناطق کوههای Blue Ridge کوههای کارولینای شمالی و کوههای کامبرلند کنتاکی بود.

ریمیکس مدرن تاکینگ رادیو جوان ظهور فناوری ضبط صدا ابزاری انقلابی در اختیار فولکلوریست ها قرار داد تا اشکال موسیقی در حال انقراض را حفظ کند. اولین محققان موسیقی محلی آمریکا با انجمن فولکلور آمریکا (AFS) بودند که در اواخر دهه 1800 ظهور کرد. مطالعات آنها گسترش یافت و شامل موسیقی بومی آمریکایی شد ، اما هنوز موسیقی محلی را به عنوان یک مورد تاریخی که در جوامع منزوی نیز حفظ می شود ، مورد توجه قرار داد. [22] در آمریکای شمالی ، طی دهه های 1930 و 1940 ، کتابخانه کنگره از طریق دفاتر مجموعه داران موسیقی سنتی رابرت وینسلو گوردون ، آلن لوماکس و دیگران کار می کرد تا آنجا که ممکن است مطالب میدانی آمریکای شمالی را به دست آورد. جان لوماکس (پدر آلن لوماکس) اولین دانشمند برجسته ای بود که موسیقی محلی آمریکایی مانند موسیقی گاوچران ها و سیاه پوستان جنوبی را به طور واضح مطالعه کرد. اولین کار مهم منتشر شده وی در سال 1911 ، آهنگ های گاوچران و دیگر تصنیف های مرزی بود. [23] و مسلما برجسته ترین دانشمند موسیقی محلی ایالات متحده در زمان خود بود ، به ویژه در آغاز احیای موسیقی محلی در دهه 1930 و اوایل دهه 1940. سسیل شارپ همچنین در آمریکا کار می کرد ، و آهنگ های سنتی کوه های آپالاچی را در سال 1916–1918 با همکاری مود کارپلس و الیو دیم کمبل ضبط می کرد و اولین دانشمند اصلی پوشش موسیقی محلی آمریکا محسوب می شود. [24] کمپبل و شارپ توسط بازیگران فیلم مدرن Songcatcher با نام های دیگر نشان داده می شوند.

خواننده زن ترکیه

یکی از موضوعات قوی در میان دانشمندان عامیانه در دهه های اولیه قرن 20 ، منطقه گرایی بود ، تجزیه و تحلیل تنوع موسیقی محلی (و فرهنگ های وابسته) بر اساس مناطق ایالات متحده و نه بر اساس ریشه های تاریخی یک آهنگ خاص. بعداً ، پویایی طبقه و شرایط به این امر اضافه شد. [25] برجسته ترین منطقه گراها شخصیت های ادبی بودند که علاقه خاصی به فرهنگ عامیانه داشتند. کارل سندبورگ اغلب به عنوان نویسنده و شاعر به ایالات متحده سفر می کرد. وی همچنین آهنگ های خود را در سفرهای خود جمع آوری کرد و در سال 1927 ، آنها را در کتاب The Songbag American منتشر کرد. “ساندبورگ در مجموعه آهنگهای محلی خود ، پویایی طبقاتی را به درک عامیانه موسیقی محلی آمریکا اضافه کرد. دانلود کامل اهنگ سیگاری بنگ بنگ با متن دخترونه این آخرین عنصر بنیادی بود که احیاگران موسیقی موسیقی اولیه دیدگاه خود را در مورد آمریکاییسم ساختند. آمریکایی های طبقه کارگر سندبورگ با شهروندان متنوع قومی ، نژادی و منطقه ای که سایر دانشمندان ، روشنفکران عمومی و فرهنگ شناسان تعاریف خود را از قوم آمریکا جشن گرفتند ، تعاریفی که احیاگران قومی در ساخت درک خود از موسیقی محلی آمریکا و هویت اصلی آمریکایی استفاده کردند “. [ 26]

قبل از دهه 1930 ، مطالعه موسیقی محلی در درجه اول استان دانشمندان و مجموعه داران بود. در دهه 1930 مضامین مقیاس بزرگتر ، موارد مشترک ، مضامین و پیوندهای موسیقی محلی در مردم و پزشکان نیز گسترش می یابد که اغلب مربوط به رکود بزرگ است. دانلود آهنگ ترکیه ای معروف زن [27] منطقه گرایی و تکثر فرهنگی به عنوان تأثیرات و مضامین رشد کردند. در این مدت موسیقی محلی با مضامین و جنبش های فعالیت سیاسی و اجتماعی عجین شد. [27] دو تحول مرتبط علاقه حزب کمونیست ایالات متحده به موسیقی محلی به عنوان راهی برای دستیابی و تأثیرگذاری بر آمریکایی ها بود. ] وودی گاتری نمونه ترانه سرایان و هنرمندان با چنین نگاهی را نشان می دهد.

آهنگ احساسی برای دختر جشنواره های موسیقی محلی در طول دهه 1930 گسترش یافت. [30] رئیس جمهور فرانکلین روزولت از طرفداران موسیقی محلی بود ، میزبان کنسرت های محلی در کاخ سفید بود و اغلب از جشنواره های محلی حمایت می کرد. [31] یکی از جشنواره های برجسته جشنواره ملی مردمی سارا گرترود نات بود که در سال 1934 در سنت لوئیس ، میسوری تاسیس شد. [32] تحت حمایت واشنگتن پست ، جشنواره از سال 1937 تا 1944 در واشنگتن دی سی در تالار قانون اساسی برگزار شد. [33] جنبش موسیقی عامیانه ، جشنواره ها و تلاش های زمان جنگ به عنوان نیروهایی برای کالاهای اجتماعی مانند دموکراسی ، کثرت گرایی فرهنگی و از بین بردن فرهنگ و موانع نژادی شناخته می شد. [34]

احیاگران موسیقی محلی آمریکایی در دهه 1930 از راه های مختلف به موسیقی محلی نزدیک شدند. [35] سه مکتب فکری ابتدایی پدید آمد: “سنت گرایان” (به عنوان مثال سارا گرترود نات و جان لوماکس) بر حفظ آوازها به عنوان مصنوعات فرهنگ های درگذشته تأکید کردند. فولکلوریست های «کارکردی» (به عنوان مثال بوتکین و آلن لوماکس) معتقد بودند که آهنگ ها فقط در صورت استفاده در فرهنگ هایی که سنت هایی را که این آهنگ ها را حفظ می کنند ، مورد استفاده قرار می گیرند ، اهمیت پیدا می کنند. دانلود آهنگ جدید عربی خواننده زن احیاگران عامیانه “چپ” (به عنوان مثال چارلز سیگر و لارنس گلرت) تأکید کردند

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>