هر موتور احتراق داخلی، از موتورهای اسکوتر مخصوص بچهها گرفته تا موتور کشتیهای عظیم، برای حرکت به دو چیز احتیاج دارد: اکسیژن و سوخت. تغییر شمع­های معمولی با شمع­ های سوزنی و ایردیوم می­ تواند به احتراق درون سیلندرها کمک کند تا مقاومت کمتری دربرابر جرقه داشته باشند. کیت مکش خودرو مجموعه ای از لوله ها ، رابط ها و فیلتر هوا می باشد که هوای ورودی به موتور خودرو را جهت احتراق تامین می کند، هرچقدر هوای ورودی به موتور باکیفیتتر باشد کارکرد موتور و طول عمر آن بهتر و بیشتر خواهد بود، ورود هوا با حجم بیشتر و تمیزتر از ویژگی های یک کیت مکش ایده آل است ، لوله رابط استیل کیت مکش پارس ELX موتور زانتیا که تا پشت چراغ خودرو کشیده شده به دلیل دورتر بودن از موتور خودرو هوا را بصورت خنکتر و در نتیجه با چگالی بیشتر وارد موتور میکند و سبب افزایش کارآیی موتور خودرو ، افزایش شتاب و بهینه شدن مصرف سوخت می گردد.

صدای هدرز پراید
کنار گذاشته اند تا مثلا 50 یا 100 کیلومتر بر سرعت خودرو خود اضافه کنند (آن هم در خیابان هایی که حداکثر سرعت مجاز در آن ها از 70-80 کیلومتر در ساعت بیشتر نیست!) یا وقتی در شهر مشغول ویراژ دادن هستند، چنان صدایی از ماشینشان خارج شود که روی کامیون و اتوبوس جماعت کم شود! با سلام خدمت همه دوستان.الان بهترین روش برای تقویت اتومبیل ها بهبود مسیر ورود هوا و خروج دود هست.برای این کار لازمه که از کیت ها مکش هوا یا به اصطلاح خرطومی که قطر دهانه بیشتر نسبت به نمونه فابریک دارن به همراه فیلتر هوا های اسپرت مثل k&n استفاده شود.برای بهبود خروج دود هم لازمه تا از هدرز استفاده شود… در حالت پیچیده تر که فقط بر روی برخی خودروها قابل اجرا است، لولا بر روی سقف قرار دارد و درب های خودرو مانند بال عقاب، به سمت طرفین خودرو و سپس به طرف بالا باز می شوند.

به همین دلیل سازندگان سیستم های نیترواکساید همواره تأکید می کنند که مدار سیستم را در دورهای متوسط و بالا روشن کنید. به همون دلیلی که بالا گفتم ! مثلا:هدرز پراید و TU5 رو بعد از کلی زمان ساخته؛و 1سال یا بیشتره که روی هدرز 405 یا همون XU7 کار میکنه! از مزیت که این به هدرز اصلی داره اینه که دیگه نمیخواد برای لوله اگزوز دنبال واسطه برگردی،اخه قسمت دوبل به یکش به لوله اگزوز زیر جعبه دنده نمیرسه و باید لوله سرش کنید ولی این یکی همون قسمت جلو ماشین فیت فابریک میشه. خودروسازان کشور در شرایط نابهسامان و قیمت های عجیب خودرو دست به تولید خودروهای جدید زده اند که قابل توجه است. لذت رانندگی این خودرو قطعا به مانند اتومبیل هایی دیگری چون گلف های توربو و ام پاورهای قدرتمند و لنسرهای اوولوشن تیونینگ شده نبود اما در حد هزینه ای که بر روی این خودرو شده و پیشرانه استاندارد 1600 سی سی و بوست 7 پی اس آی خیلی هم بیشتر به شما لذت می بخشد، زمانی که با یک 206 تیپ 5 با ظاهری استاندارد و حتی رینگ های فابریک در اتوبان حریف اتومبیل های قدرتمند می شوید دیگر چه می خواهید ؟

سپس با انواع آن آشنا می شویم و رفته رفته به جزئیات طراحی و اصول نصب آن می پردازیم. وارد گیربکس می شویم. چرا که در سوپرشارژر نیرویی که برای فشرده سازی هوا گرفته می شود از خود موتور است. فرمان کورونت سدان از نوع سه شاخه با نیم حلقه کرومی به عنوان کلید بوق یادآور طراحی پیش از دهه 70 است. با این حال شاید بر روی فیلتر هوای بنز گرد و غبار وجود داشته باشد ولی ما قادر به تشخیص آن نباشیم.. دنا پلاس اتوماتیک هیبریدی میتواند بدون روشن شدن پیشرانهٔ بنزینی، در صورت شارژ کامل باتریها ۹۰ کیلومتر با برق طی مسافت نموده و سطح آلایندگی آن در این حالت صفر میباشد. برهم خوردن تایم موتور و زمان جرقهزنی باعث میشود که در زمانی که سوخت و هوا متراکم شده و زمان جرقه شمع است، این اتفاق رخ ندهد و جرقه کمی دیرتر و در زمانی که سوپاپ دود باز است، زده شود.

هدرز كابرس 6 سلندر
این بنزین علاوه بر اینکه برای موتور و سیستم سوخت رسانی ماشین مانند سم است، در آلودگی هوا نقش بسزایی دارد و همچنین باعث مصرف زیاد بنزین میشود. کیت مکش هوا خنک اسپورت 3 اینچ با ورود راحت تر هوای خنک به موتور باعث کاهش استهلاک موتور ، بهتر پر شدن سیلندر موتور از هوای خنک و اکسیژن و در نهایت موجب افزایش چشمگیر شتاب خودرو و کاهش مصرف سوخت آن میشود. یا در مثالی دیگر تغییر در ضرایب گیرباکس به منظور شتابگیری بهتر، حداکثر سرعت را کاهش خواهد داد و مصرف سوخت را هم افزایش میدهد. حداکثر توان در این دو حالت در دور 5200 RPM به دست می آید.

دانلود رایگان مقاله