با طراحی داخلی اداری مناسب بازدهی کار را گسترش دهید

 

با طراحی داخلی اداری مناسب بازدهی کار را گسترش دهید



 

یکی از مهمترین عواملی که در طراحی داخلی فضای اداری وجود دارد رعایت استاندارد ها می باشد.نباید فراموش کرد که طراحی داخلی فضای اداری باید دارای سبکی خاص باشد

طراحی داخلی فضای اداری و عوامل موثر در آن

 

با توجه به اینکه یکی از مهمترین عواملی که مدیران به آنها اشاره می کنند روحیه کارکنان می باشد، پس طراحی داخلی فضاهای اداری و توجه به تمام نکات ریز آنها مهم است. در دکوراسیون اتاق اداری کارمندان و یا رئیس مجموعه باید با رنگ های ملایم اما در عین حال پر انرژی استفاده شود. یکی از موارد مهمی که طراحان باید به آن توجه داشته باشد این است که طراحی فضا باید کاملا متفاوت با منازل مسکونی باشد و در ضمن مواردی رعایت شود که در این مقاله به آن اشاره خواهد شد.

طراحی داخلی فضای اداری

طراحی فضای اداری یکی از سخت ترین طراحی های فضای داخلی در بین مکان هایی مانند منازل، ادارات و یا فضاهای  کسب و کار و … می باشد. تفاوت بزرگی که در این نوع طراحی ها وجود دارد طراح باید بداند که در منازل مسکونی اولویت با سلیقه افراد ساکن در منزل می باشد اما در طراحی فضاهای اداری باید در درجه اول به کاربردی بودن فضا توجه شود در عین حالی که مخاطبان با سلیقه های مختلف را هم به خود جذب می کند. در این حالت است که در بدو ورود می توان بخشی از اعتماد مشتری را بالا برد.

البته نباید کارمندان محیط اداری را هم فراموش کرد زیرا راحتی این افراد در محیط بازدهی کار را بالا می برد و در نتیجه باعث رضایت شغلی می شود. رنگ بندی و چیدمان یکی از عوامل اصلی می باشد که در روانشناسی باعث جذب مخاطب می شود پس باید در طراحی فضا اداری به آن توجه شود

 

عوامل موثر در دکوراسیون داخلی اداری

یکی از عواملی که بسیار در طراحی داخلی فضای اداری موثر است نوع سبکی می باشد که در طراحی بکار  گرفته می شود. یکی از موارد زیبایی که در سبک های معماری مخصوصا ایرانی نهفته  است ظرافتی می باشد که بکار گرفته می شود

از عوامل دیگری که می توان نام برد استفاده از یک طراح و مجری توانمند می باشد که اهداف پروژه و درخواست های کارفرما را به درستی پیش برد. باید دانست که برای پیشبرد پروژه باید با برنامه ریزی دقیق، رعایت استاندارد ها و زمانبندی درست کار را پیش برد زیرا در غیر این صورت طراحی فضای اداری از روال خارج می شود.

 

نکات مهم در طراحی داخلی ساختمان اداری لوکس و مدرن

یکی از اصلی ترین نکاتی که در طراحی دکوراسیون اداری وجود دارد داشتن اطلاعات کامل از فضاهای بخش مورد نظر می باشد چرا که افراد کارمند هر کدام با توجه به شغلی که دارند نیازمند فضاهای نیمه خصوصی و خصوصی می باشند که باید با توجه به نوع کار آنها به درستی طراحی شود. می توان برای فضاهای نیمه خصوصی از پارتیشن یا دیوار های جدا کننده استفاده کرد که دارای ارتفاع کمی می باشند.

از نکات دیگر مهم در طراحی دفتر اداری یا طراحی داخلی فضای اداری ادارات رنگبندی می باشد که باید فرد معمار اطلاعات کافی از علم روانشناسی در شناخت رنگ ها و استفاده آنها در فضا داشته باشد.

در بخش دیگر باید به نور طبیعی یا مصنوعی اشاره کرد که در جلوگیری از خستگی  افراد و بالا بردن توان کاری آنها تاثیر بسزایی دارد.

نباید فراموش کرد که کارکنان نیاز به فضایی برای استراحت دارند که باید در طراحی داخلی به آن توجه شود. این فضا می تواند تنها با استفاده از مبلمان متناسب شکل گیرد و در بخش طراحی داخلی تنها به رنگ که بهتر است خنثی باشد توجه کرد.

 

بخش های مهم در دکوراسیون اتاق کار اداری

یکی از عواملی که وجود دارد استاندارد ها و ارگونومیک است که جدا از عوامل ساده مانند رنگ و نور بود و باید در دکوراسیون این فضا رعایت شود. از بخش های دیگر می توان به تاثیرگذاری دیوار ها در محیط اشاره کرد

از موارد جزئی اما تاثیرگذار در زیبایی و بالا رفتن کار می توان به طراحی قفسه هایی اشاره کرد که بسیار کاربردی می باشند. همچنین داشتن فضایی باز در جلوی میز مدیریت برای امکان ایجاد جلسات فوری بسیار مهم است.

 

دانلود رایگان مقاله

ایندکسر