ایلان ماسک دیدگاه قوی در مورد هیدروژن دارد. همه موافق نیستند

[ad_1]

در نمایشگاه خودرو فرانکفورت IAA در فرانکفورت آم ماین، آلمان، در 13 سپتامبر 2017، یک خودرو با هیدروژن شارژ شد.

توبیاس شوارتز | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، سابقه بیان دیدگاه های قوی در مورد پیل های سوختی هیدروژن و هیدروژن را دارد.

چند سال پیش، هنگامی که این موضوع در جریان بحث با خبرنگاران در کنگره خبری خودروهای جهانی مطرح شد، میلیاردر و غول خودروهای الکتریکی، سلول های سوختی هیدروژنی را “بسیار احمقانه” توصیف کرد.

ماسک گفت: «ساختن هیدروژن، ذخیره آن و استفاده از آن در خودرو بسیار دشوار است. او بعدا افزود: «در بهترین حالت، پیل سوختی هیدروژنی در برابر باتری‌های فعلی پیروز نمی‌شود، بنابراین بدیهی است که … منطقی نیست».

«به همین دلیل است. دلیلی برای این بحث وجود ندارد، من گفتم، بخشی از آن به مرور زمان بسیار واضح خواهد بود، نمی دانم چه بگویم.

با گذشت زمان از این اظهارات، دیدگاه ماسک تغییر چندانی نکرده است. او در ژوئن 2020 توییت کرد “سلول های سوختی = احمق می فروشد” در ژوئیه همان سال اضافه می شود: “فروش احمق های هیدروژنی منطقی نیست.”

تکنولوژی

اولین چیزها: در قلب فناوری که ماسک به نظر می رسد در مورد آن تردید دارد، چه چیزی وجود دارد؟

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، وسایل نقلیه پیل سوختی هیدروژنی – همچنین به عنوان وسایل نقلیه پیل سوختی الکتریکی شناخته می شود – به عنوان “مشابه خودروهای الکتریکی … از این جهت که آنها از یک موتور الکتریکی به جای موتور احتراق داخلی برای چرخش استفاده می کنند” توصیف می کند.

تفاوت اصلی این است که خودروهای برقی دارای باتری هایی هستند که باید با وصل کردن خودرو به یک نقطه شارژ شارژ شوند. از سوی دیگر، خودروهای پیل سوختی از گاز هیدروژن استفاده می کنند و به گفته سازمان حفاظت محیط زیست، «برق خود را در هواپیما تولید می کنند».

در مورد خودروهای الکتریکی از CNBC Pro بیشتر بخوانید

به عبارت ساده، با سلول های سوختی، گاز هیدروژن از مخزن با اکسیژن مخلوط می شود تا الکتریسیته تولید کند.

به گفته مرکز داده سوخت های جایگزین وزارت انرژی ایالات متحده، خودروی الکتریکی سلول سوختی “فقط بخار آب و هوای گرم” منتشر می کند.

انواع دیدگاه ها

ماسک در مورد استفاده از هیدروژن در خودروها تنها نیست.

در فوریه امسال، هربرت دیس، مدیر عامل شرکت خودروسازی آلمان گروه فولکس واگن، به این موضوع می پردازد.

او در توییتی نوشت: «زمان آن فرا رسیده است که سیاستمداران علم را بپذیرند. هیدروژن سبز برای فولاد، مواد شیمیایی، هوانوردی ضروری است و نباید در خودروها یافت شود. بسیار گران، ناکارآمد، کند و دشوار استقرار و حمل و نقل. در پایان: هیچ خودروی #هیدروژنی قابل مشاهده نیست.

ماسک و دیس دو چهره بلندپایه در رأس شرکت های بزرگ با نفوذ و وسعت بسیار زیاد هستند. آنچه می گویند وزن دارد. با این حال، به نظر می رسد که نظرات آنها مورد قبول همه در بخش خودرو نیست.

تا به امروز، شرکت‌هایی مانند تویوتا و هیوندای خودروهای سلول سوختی هیدروژنی تولید می‌کنند، در حالی که سازندگان کوچک‌تری مانند ریورسیمپل نیز روی خودروهای هیدروژنی کار می‌کنند.

در ماه ژوئن، گروه BMW گفت که آزمایش خودروهایی را آغاز کرده است که با سلول‌های سوختی هیدروژنی کار می‌کنند و فناوری سلول سوختی هیدروژنی را به عنوان پتانسیل طولانی‌مدت برای تکمیل موتورهای احتراق داخلی، سیستم‌های هیبریدی پلاگین و باتری‌ها توصیف می‌کند.

اگرچه ظاهراً این محصولات در حال حاضر بیشترین فروش خودرو را به خود اختصاص نمی دهند – Riversimple در واقع خودروهای خود را نمی فروشد، بلکه آنها را از طریق یک سرویس اشتراک ارائه می دهد – که چنین مجموعه ای از شرکت هایی که روی پیشنهادات سلول سوختی کار می کنند اصلاً نشان می دهد که برخی پتانسیل را در فناوری ببینید.

یکی از سخنگویان تویوتا به CNBC گفت: «خودروهای سلول سوختی مطمئناً نقشی در کربن زدایی حمل و نقل خواهند داشت.

با گسترش زیرساخت های سوخت رسانی، آنها یک شکل جایگزین مناسب از حمل و نقل برقی را از طریق BEV تمام الکتریکی ارائه خواهند کرد. [battery-powered electric vehicles]،” آنها گفتند.

سخنگوی تویوتا گفت که هیدروژن را “جایگزینی برای سوخت های فسیلی در همه شرایط، از جمله گرمایش، روشنایی، حمل و نقل، حمل و نقل عمومی و صنایع سنگین” می داند.

آنها افزودند: “محدوده کاربردهای هیدروژن افزایش خواهد یافت، که باعث تامین برق ارزان تر و کارآمدتر می شود و به طور فزاینده ای شاهد خودروهای هیدروژنی، اتوبوس ها، قطارها و کامیون ها خواهیم بود.”

در بیانیه ای که برای CNBC ارسال شد، انجمن سلول های سوختی و هیدروژن نیز دیدگاه مشابهی را بیان کرد.

FCHEA گفت، خودروهای الکتریکی با پیل سوختی و هیدروژنی به مشتریان “گزینه ای با آلایندگی صفر با عملکردی که انتظار دارند بدون تغییر در روال روزانه – برد طولانی، شارژ سریع و توانایی مقیاس پذیری برای پلت فرم های بزرگتر بدون اضافه کردن وزن و اندازه محدود” ارائه می دهند. “

FCHEA ادامه داد که “پتانسیل عظیمی برای وسایل نقلیه پیل سوختی الکتریکی و وسایل نقلیه سلول سوختی وجود دارد”.

در بیانیه آمده است: «علاوه بر این، با توجه به محدودیت‌های وزن باتری و شارژ مجدد برای حمل‌ونقل در مسافت‌های طولانی، فرصت‌های قابل توجهی برای وانت‌های متوسط ​​و سنگین، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، قطارها و هواپیماها وجود دارد.

در واقع، با تلاش دولت‌ها در سراسر جهان برای توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل کم و صفر، ایده استفاده از سلول‌های سوختی هیدروژنی در وسایل نقلیه بزرگ‌تر توسط طیف گسترده‌ای از شرکت‌ها آغاز شده است.

درباره انرژی پاک از CNBC Pro بیشتر بخوانید

در مصاحبه اخیر با CNBC، از مدیرعامل دایملر تراک در مورد بحث بین سلول های سوختی باتری-الکتریکی و هیدروژنی سوال شد. مارتین داوم می گوید تعادل کلیدی است.

او در ادامه توضیح داد که چگونه فناوری‌های مختلف در سناریوهای مختلف مناسب هستند، گفت: «ما برای هر دو تلاش می‌کنیم زیرا هر دو معنا دارند.

داوم می‌گوید: «به طور کلی، می‌توان گفت: اگر به منبع شهری بروید که در آنجا به انرژی کمتری نیاز دارید، می‌توانید شب‌ها در محل دفن زباله شارژ کنید، پس مطمئناً برق است.

“اما لحظه ای که در جاده هستید، لحظه ای که از استکهلم به بارسلونا می روید… فکر می کنم شما به چیزی نیاز دارید که بتوانید بهتر حمل کنید و جایی که بتوانید بهتر شارژ کنید، و این پایان کار است. H2 است.”

“تصمیم صادر نشده است، اما من فکر می کنم برای شرکتی با اندازه ما بسیار خطرناک است که فقط از یک فناوری استفاده کند.

تطبیق پذیری

نظرات Daum در مورد سلول های سوختی این ایده را تحت تاثیر قرار می دهد که آنها در نهایت می توانند خانه ای در اشکال حمل و نقل سنگین تر، پوشش مسافت های طولانی، حمل بار و در برخی موارد، انتقال افراد از یک مقصد به مقصد دیگر، پیدا کنند.

او در این دیدگاه تنها نیست. به عنوان مثال، غول حمل و نقل اروپایی آلستوم، Coradia iLint را توسعه داده است که آن را به عنوان “اولین قطار مسافربری جهان با یک سلول سوختی هیدروژنی” توصیف می کند.

در هوانوردی، برنامه‌هایی برای پروازهای تجاری هیدروژن-الکتریک بین لندن و روتردام در ماه اکتبر اعلام شد و کسانی که پشت این پروژه بودند امیدوار بودند که در سال 2024 سر به فلک بکشد.

در بخش ساخت و ساز، JCB، یکی از بازیگران اصلی این بخش، سال گذشته گفت که یک بیل مکانیکی ساخته است که “با یک پیل سوختی هیدروژنی کار می کند”.

این شرکت با وزن 20 تن اعلام کرد که این خودرو بیش از 12 ماه آزمایش شده است و افزود که “تنها آلاینده ها آب است.”

چالش ها

اگرچه در مورد استفاده از فناوری پیل سوختی هیدروژنی در کاربردهای مختلف احساس هیجان وجود دارد، اما راه برای استقرار انبوه ممکن است لزوماً هموار نباشد.

در اوایل سال جاری، هوندا تولید مدل‌های هیبریدی و پیل سوختی پلاگین Clarity خود را متوقف کرد، اگرچه این شرکت تصمیم گرفت بگوید که خودروهای پیل سوختی الکتریکی «نقش کلیدی در استراتژی آلایندگی صفر ما خواهند داشت».

در جای دیگر، دولت ایالات متحده به تعدادی چالش اشاره می کند. آنها از دوام و قابلیت اطمینان سلول های سوختی گرفته تا هزینه خودرو را شامل می شوند.

وی افزود: «زیرساخت های فعلی برای تولید و عرضه هیدروژن به مصرف کنندگان هنوز قادر به حمایت از پذیرش گسترده FCV نیست.

در فوریه 2020، کمپین حمل و نقل و محیط زیست مستقر در بروکسل نشان داد که هیدروژن با چه میزان رقابت در بخش حمل و نقل روبرو خواهد بود.

T&E خاطرنشان کرد که هیدروژن سبز – که از منابع تجدیدپذیر تولید می شود – فقط باید با هیدروژن خاکستری و آبی که از سوخت های فسیلی تولید می شود، رقابت کند. T&E گفت: “این با بنزین، گازوئیل، نفت کوره، نفت سفید و البته برق رقابت خواهد کرد.”

“هرجا که باتری ها راه حل عملی هستند – ماشین ها. ون؛ کامیون های شهری، منطقه ای و شاید راه دور؛ کشتی – هیدروژن به دلیل راندمان کمتر و در نتیجه هزینه سوخت بسیار بالاتر، با مبارزه سختی روبرو خواهد شد.

همانطور که در چشم انداز جهانی EV 2021 آژانس بین المللی انرژی اشاره شده است، پر کردن شکاف بین خودروهای الکتریکی با باتری و خودروهای سلول سوختی کار بزرگی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، ثبت نام خودروهای پیل سوختی الکتریکی «سه مرتبه کمتر از خودروهای برقی است، زیرا ایستگاه‌های شارژ هیدروژن… به طور گسترده در دسترس نیستند و بر خلاف خودروهای برقی، نمی‌توانند در خانه شارژ شوند».

رقابت برای تسلط بر آینده با انتشار کم و صفر از حمل و نقل قرن 21 در جریان است.

وقتی صحبت از خودروها می شود، خودروهای برقی باتری دار در جایگاهی قوی نزد شرکت های پیشرو مانند تسلا قرار دارند، اما راه موفقیت هرگز درست نیست. این فضا را تماشا کنید



[ad_2]

https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir
hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum mobil ödeme bozdurmahtml nullednulled themesMobil Ödeme Nakite Çevirme