ریمپ برای افزایش شتاب2020-11-04
ریمپ تارا افزایش شتاب و کشش تارار و رفع تقه گیربکس اتوماتیک بصورت تخصصی ایسیو ریمپ
Content
احتمالا شما هیوندا النترا را با آن چراغ های قوس دار و طراحی پر از انحنا، به خوبی می شناسید. جالب تر اینکه این انحناها در فیس لیفت سال 2016، جای خود را به یک طراحی ساده تر دادند. در سال 1393، رانا با سیستم مالتی پلکس اکوماکس ارائه گردید که شیشه های عقب دارای بالابر برقی بودند و همچنین مانند 206 در وسط داشبورد دارای نمایشگر اطلاعات (نود MFD) می باشند که این مدل به نام LX می باشد و مدلهای قدیمی متر به نام EL. یک راه آسان برای کاهش وزن خودرو، تعویض کاپوت و صندوق عقب خود با نمونه های فیبر کربنی است. ما میتوانیم در ریمپ ای سی یو دنا مقدار کات اف را کاملاً به دلخواه شما تغییر و افزایش دهیم. برای کلیه خودروهای زیر 10هزارکیلومتر که به کاراکال مراجعه می کنند تا 15درصد تخفیف دائمی اعمال می شود.
آموزش افزایش شتاب ماشین، موارد موثر در افزایش شتاب خودرو
در این روش معمولا حافظه فلش ایسیو از روی برد جدا شده و روی پایه زیف مجددا برنامه ریزی می شود. این روش برای خودروی پارس ELX و زانتیا 1800 با ایسیو بوش MP7.3 مرسوم می باشد. این قطعه یکی از قطعات مصرفی خودرو به حساب میآید و با گذر زمان و استفاده از ماشین عمر خود را از دست میدهد. همچنین می توانید با مطالعه مطالب این وبسایت، هر چه بیشتر بر دانش خودرویی خود اضافه کنید. اگر می خواهید درست مانند یک تعمیرکار حرفه ای از خودرو خود مراقبت کنید و بر عمر آن بیافزائید، حتما مطالب وبلاگ امدادیاب هوشمند را دنبال کنید.
اگر تصمیم به ریمپ دارید، مشاوره با یک متخصص با تجربه و بررسی کامل شرایط فنی خودرو از اهمیت ویژهای برخوردار است. ریمپ ECU با تنظیم دقیقتر نسبت سوخت و هوا و تغییرات در زمانبندی جرقه، باعث بهینهسازی عملکرد موتور و افزایش محسوس شتاب خودرو میشود. این فرآیند به موتور اجازه میدهد تا به کارایی بهتری دست یابد و قدرت بیشتری تولید کند، بدون نیاز به تغییرات سختافزاری گرانقیمت یا پرهزینه. نتیجه این تنظیمات، توانایی بیشتر خودرو برای سبقتهای سریعتر و مانورهای چابکتر در جاده است، که بهویژه برای رانندگانی که در جادههای پرترافیک و یا در مسیرهای طولانی رانندگی میکنند، مفید و کاربردی است. افزایش شتاب تنها مزیت ریمپ نیست؛ بلکه واکنشدهی موتور نیز بهطور قابل توجهی بهبود مییابد.
ریمپ برلیانس H230 – خدمات ریمپ ایسیو در بهترین مرکز ریمپ در کرج
ریمپ اگر به صورت صحیح انجام شود، فن خودرو زودتر به گردش در میاید بنابراین دمای رادیاتور کمتر شده و موتور در دمای پایین تری کار میکند. این موضوع باعث می شود تا در مواقعی که فشار روی موتور زیاد است، خودرو جوش نیاورد و واشر سرسیلندر نسوزاند. برای آشنایی بیشتر با کیفیت و روند کاری ما، میتوانید به کانال رسمی ما در آپارات مراجعه کنید. در این کانال، ویدیوهایی از پروژههای انجامشده، مراحل کار و نتایج بهدستآمده برای خودروهای مختلف به اشتراک گذاشته شده است. این ویدیوها به شما کمک میکنند تا با دیدی بازتر، فرآیندهای تخصصی ریمپ و تیونینگ را مشاهده کرده و با اطمینان بیشتری از خدمات ما استفاده کنید. تندر 90 به دلیل موتور K4M و طراحی صنعتی باکیفیت، با ریمپ میتواند عملکرد بهتری ارائه دهد.
مثل بهینه سازی پاشش سوخت یا زمان جرقه زنی و اشتعال که باعث می شود از نهایت قدرت موتور استفاده شود. همچنین می توان محدودیت های اعمال شده روی موتور را نیز برداشت تا پرجان تر و قوی تر شود. در این مقاله تمامی مزایا و معایب ریمپ ایسیو توضیح داده شد، لذا در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد این موضوع حتما آنرا در انتها این صفحه از ما بپرسید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما عزیزان باشند. راننده باید دنده مناسبی را برای سرعت انتخاب کند (دندههای پایین تر سریع تر شتاب می گیرند، اما با رسیدن دور موتور به حداکثر خود، شتاب کاهش می یابد). راننده باید در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد تا بتواند کنترل خوبی روی پدال ها داشته باشد.
این تنظیمات نهایی معمولاً با توجه به تجربه رانندگی و نیازهای خاص راننده اعمال میشوند. ما در سهیل تیونینگ با افتخار نمونهکارهای موفقی از ریمپ ECU و تیونینگ تخصصی خودروهای ایرانی را ارائه کردهایم. تمامی مراحل کاری ما به صورت دقیق و حرفهای انجام شده و نتایج آن در بهبود عملکرد خودروها، افزایش قدرت موتور، کاهش مصرف سوخت و ارتقای کلی راندمان، مشهود است. همانطور که اشاره کردیم ممکن است بعضی از افراد از سرعت یا شتاب ماشین خود راضی نباشند و به همین دلیل قصد داشته باشند که شتاب ماشین را افزایش دهند. به طور کلی برای افزایش شتاب خودرو شما می توانید یکسری از قطعات مصرفی خودرو را به موقع تعویض کنید تا عملکرد موتور افزایش پیدا کند. به طور مثال شمع ها تاثیر زیادی روی شتاب ماشین دارند و اگر به موقع آن ها را تعویض کنید قطعاً تاثیرشان را روی عملکرد موتور خواهید دید.
در حال حاضر فعلا پروگرامرهای داخلی از این ایسیوها پشتیانی می کنند که گاهی شاهد عملکرد همراه با خطای آنها هستیم. با تصحیح نسبت سوخت به هوا AFR و تنظیم آن بر اساس ماکسیمم توان و اصلاح زمان جرقه (آوانس) و رعایت برخی نکات (که در دوره ها آموزش داده می شود.) توان خودرو بدون هیچ فشاری افزایش می یابد.مباحث آموزشی دوره ها را در صفحه اموزش ریمپ پیگیری کنید. ریمپ به مهارت و تکنیکی گفته می شود که در طی آن با اصلاح نرم افزار ایسیو، توان استخراج شده از موتور افزایش می یابد. شمعهای با کیفیت و سوزنی با کاهش نرخ احتراقهای ناقص خودرو باعث افزایش گشتاور و شتاب خودرو خواهند شد. روشهای افزایش شتابی که ارائه خواهیم کرد ابتدا از روشهای ارزان و کم دردسر تر شروع شده و به ترتیب به سمت روشهای تخصصی و پر هزینهتر خواهیم رفت. اما در نهایت به شما پیشنهاد میکنیم که تمام روشها را مطالعه کرده تا بتوانید با توجه به شرایط و بودجهی خود بهترین روشها و راهکارها را برای خودتان دستچین کنید.
رفع خطای میل سوپاپ و معرفی سیستم CVVT
در تنظیمات سفارشی ریمپ، تمامی پارامترهای عملکردی موتور مانند نسبت هوا و سوخت، زمانبندی جرقه و دیگر ویژگیها بهطور دقیق تنظیم میشود تا بیشترین بهرهوری از موتور حاصل شود. این تنظیمات سفارشی موجب افزایش شتاب خودرو، بهبود واکنش به پدال گاز و ایجاد حس رانندگی سریعتر و قویتر میشود. یکی از مزایای برجسته ریمپ ECU، توانایی آزادسازی پتانسیل کامل موتور خودرو است که به طور قابل توجهی قدرت و شتاب آن را افزایش میدهد. با بهینهسازی ترکیب هوا و سوخت و تنظیم دقیق زمانبندی جرقه، ریمپ میتواند عملکرد موتور را بهبود بخشد بدون نیاز به ارتقاء سختافزاری گرانقیمت. این به این معناست که با یک تغییر نرمافزاری ساده، خودروی شما میتواند افزایش قدرت و واکنش بهتری را تجربه کند.
تغییراتی که پس از ریمپ H30 CROSS بر روی خودرو اعمال می گردد
بعلت استفاده از دریچه گاز برقی در خودروی فوق، شاهد کندی حرکت خودرو می باشیم که به نوعی باعث کاهش شتاب و توان می گردد. در این خصوص و آشنایی بیشتر، در مقاله رفع تاخیر دریچه گاز برقی، بطور مفصل توضیح ارائه گردیده است. پس از انجام تستهای اولیه، ممکن است نیاز به تغییرات جزئی و تنظیمات نهایی باشد. این تغییرات میتواند شامل اصلاحات کوچکی در پارامترهای سوخترسانی یا زمانبندی جرقه باشد تا موتور با شرایط مختلف رانندگی بهینهتر عمل کند. برخی از رانندگان ممکن است پس از تست اولیه درخواست تغییرات اضافی داشته باشند، مثلاً افزایش بیشتر قدرت یا کاهش مصرف سوخت در دورهای خاص.
ریمپ ECU نه تنها ارقام قدرت و گشتاور موتور را بهبود می بخشد، بلکه پاسخ دریچه گاز را نیز تیزتر می کند و باند قدرت را افزایش می دهد. این امر باعث میشود که انتقال نیرو بسیار تیز تر شود، که به نوبه خود باعث میشود خودرو در رانندگی بانشاطتر و موتور انعطافپذیرتر شود. شاید باورتان نشود اما روشهای افزایش شتاب خودرو بسیار بسیار زیاد است و تنها به چند روشی که ما ارائه کردیم، محدود نمیشود. از این رو دوست داریم شما هم نظرات ارزشمند خود را با ما درمیان بگذارید تا هم مخاطبان دیگر استفاده کرده و هم ما بتوانیم در مسیر تکمیل هر چه بهتر این مقاله از تجربیات شما نیز بهره مند شویم. بنابراین، اگر به دنبال افزایش شتاب خودرو هستید، انتخاب لاستیکهای مناسب میتواند یکی از راهکارهای مؤثر باشد. هدرز یک منیفولد جایگزین است که به سیستم اگزوز خودرو افزوده شده و با بهبود تخلیه پیشرانه (موتور) باعث افزایش شتاب خودرو میشود.
ریمپ خودرو دنا با ایسیو بوش برای افزایش سرعت و شتاب این خودرو ، کاهش دمای کارکرد فن و حذف کاتاف صورت میگیرد. با ریمپ دنا ، علاوه بر بهبود عملکرد خودرو شاهد بهبود مصرف سوخت اتومبیل خود نیز خواهید بود. ECU Remapping دنا مهارتی است که در آن می توان گشتاور و اسب بخار موتور را افزایش داد. علاوه بر در نظر گرفتن متغیرها، پارامترها و شرایط مختلف موتور، تغییرات لازم در نرم افزار ECU اعمال خواهد شد. در مرحله آخر، خودروی بازسازی شده با ECU اصلاح شده برای بررسی عملکرد موتور آزمایش می شود.
این مقاله را تا انتها دنبال کنید ، در ادامه اطلاعات بیشتری درباره ریمپ برای شما قرار داده ایم . ریمپ ECU در تمامی نمایندگی های کاراکال تیونینگ با ضمانت نامه کتبی 30 ماهه انجام میگردد. این مورد شامل خودروهای مدرن توربو و خودروهای فاقد توربو می شود که معمولا در استفاده از بنزین معمولی با پدیده مخرب ناک (شنیده شدن صدای قاشق و چنگال) مواجهاند. در این روش برنامه ریزی یا پروگرام کردن ایسیو از طریق اتصال به پین های ایسیو صورت می پذیرد. اکتان بوسترها زیر مجموعهای از مکمل سوخت و نوعی فرمولهای شیمیایی هستند که به جهت افزایش کیفیت سوخت استفاده میشوند . این دو خودرو با موتورهای XU7 و TU5 شناخته میشوند و ریمپ تأثیرات مثبتی بر آنها دارد.
پس از اعمال تغییرات لازم در نقشهها، مرحله بعدی بازنویسی این اطلاعات به ECU است. اطلاعات جدید که شامل تنظیمات بهینهشده هستند، به ECU منتقل میشوند و نرمافزار موتور به روز میشود. بازنویسی ECU باید با دقت بالا انجام شود، زیرا هرگونه خطا در این مرحله میتواند منجر به مشکلات جدی در عملکرد خودرو شود. بنابراین، استفاده از تجهیزات پیشرفته و تخصص کافی در این مرحله از اهمیت ویژهای برخوردار است. از طریق دستگاههای برنامهنویسی یا اسکینرهای مخصوص، نقشههای نرمافزاری و پارامترهای مختلفی که عملکرد موتور را کنترل میکنند، از ECU خوانده میشوند. این دادهها شامل تنظیماتی مانند سوخترسانی، زمانبندی جرقه، فشار توربو، و دیگر عوامل مؤثر بر عملکرد موتور هستند.
سیستم برق مالتی پلکس اکوماکس رانا
حال علاوه بر تعویض یکسری از قطعات می توانیم به اضافه کردن عملکردهایی مانند ریمپ اشاره کنیم که باعث بالا بردن شتاب خودرو می شود. با این تفاسیر بیایید نگاهی دقیق تر به راههای افزایش شتاب خودرو داشته باشیم تا بتوانید سرعت ماشین خود را بالا ببرید. نسبت استوکیومتریک به ترکیب مناسب هوا و سوخت برای بهینهترین حالت احتراق گفته میشود. اگر ریمپ ایسیو به شکل اصولی انجام نشود، ممکن است این نسبت بر هم خورده و منجر به احتراق ناقص شود. احتراق ناقص باعث کاهش راندمان و افزایش آلایندگیها میشود و در نتیجه ممکن است عملکرد کلی خودرو نیز کاهش یابد. صفر تا صد اچ سی کراس معمولا بین 14 الی 16 ثانیه ( میانگین 15 ثانیه ) میباشد که بستگی به مدل خودرو و نوع ایسیو h30cross و سراشیبی و دست فرمان راننده متغیر است.
در این گونه خودروها استفاده از واید بند برای افزایش شتاب و توان در دور موتورهای بالا واجب است. سپس با در نظر گرفتن شرایط کاری موتور تغییرات لازم بر روی برنامه اعمال می شود. خودرو با برنامه ریزی جدید تست می گردد تا عملکرد موتور مورد بررسی قرار گیرد. این کیتها سیستم هواگیری خودرو را بهینهسازی میکنند و هوای تازه و خنکتر را به موتور میرسانند. نتیجه این فرایند ترکیب بهتر سوخت و هوا و در نتیجه افزایش توان و گشتاور موتور است.
{– خطای احتراق ناقص (MISS FIRE):
|}اگر واقعا علاقمند هستید که قطعات موتور خودرو در بهترین حالت و در مدت زمان بیشتری، وظایف خود را انجام دهند. البته میتوان از طریق تیونینگ و نصب تجهیزاتی از قبیل هدرز و همچنین تغییرات در سرسیلندر، درصد افزایش شتاب را نیز بالا برد. در کلینیک تخصصی “کریمی تیونینگ”، تمامی اصول حرفه ای و تخصصی ریمپ و تیونینگ خودرو در بالاترین سطح کیفیت و با استفاده از نرم افزارها و تجهیزات اورجینال و آپدیت انجام می شود. انجام بیش از 3 هزار مورد ریمپ ایسیو در انواع داخلی و خارجی و رضایتمندی نزدیک به 100 درصدی مشتریان این مجموعه، نشان از صداقت و حرفه ای بودن کریمی تیونینگ در ارائه خدمات است. خودرو دنا بر پایه سمند، از اواخر سال 93 تولید گردیده است و از موتور EF7 بهره می برد. که در زمان ارائه مقاله ریمپ دنا، مدل توربو نیز، توسط ایران خودرو به بازار عرضه شده است.
با وجود موتور کوچک پراید، ریمپ میتواند عملکرد قابلتوجهی به این خودرو اضافه کند. با دیاگ زدن به خودرو، هیچ مشکلی برای برنامه و دامپ ریمپ شده ایسیو بوجود نمی آید و فقط بایستی عمل دانلود صورت نپذیرد. خودروهایی که در مسابقات پیست شرکت میکنند، دارای لوازمی جهت تقویت موتور مانند هدرز میباشند و در برخی موارد میل سوپاپ و سرسیلندر نیز دچار تغییراتی گردیده است و به نوعی تیونیگ شده اند. یکی از مشکلات جدی که در صورت ریمپ غیر اصولی میتواند خطرساز باشد، شکت یا ذوب پیستون می باشد. ریمپ ایسیو در کلینیک کریمی تیونینگ دارای ضمانت 2 ساله می باشد و این یعنی اطمینان و کیفیت.
تمام این ها، در حالی اتفاق می افتند که هیچ لوازمی در خودرو تغییر نمی کند و فقط با بهینه سازی تنظیمات و جداول ایسیو، می توان 10 الی 20 درصد به میزان شتاب خودرو افزود. هر گونه تغییرات غیرمنطقی و بدون شناخت از وضعیت دقیق موتور، باعث بروز خرابی های خسارت آور و غیر قابل جبران در خودرو می شود. یکی از مشکلات اساسی خودروسازان پاس کردن استانداردهای آلایندگی می باشد که جهت این موضوع می توان میزان پاشش سوخت در شروع حرکت خودرو کاهش داد که باعث بروز صدای ناک (شق شق سوپاپ) می گردد که در دراز مدت باعث آسیب و کاهش عمر موتور می گردد. ایراد فوق بیشتر در ایسیوهای زیمنس، EASYU و EZU مشاهده می شود که از طریق ریمپ حل می گردد. آخرین تغییرات اعمال شده تا زمان ارائه مقاله ریمپ دنا، مربوط به سال 1402 و نسخه جوانان دنا می باشد که تغییراتی در موتور خودرو ارائه شده و با نام EF7P ارائه می گردد. از نظر امکانات ایمنی به خودروی فوق کنترل کششی TCS و کنترل حرکت در سربالایی HAC استفاده شده است.
جدای از هیجان ماجرا ، شتاب خودرو و این راهکارها، تاثیر مستقیمی بر کیفیت رانندگی ، عملکرد خودرو در شرایط مختلف رانندگی و میزان مصرف خودرو تاثیر گذار است. بعنوان مثال در خودروی H30 CROSS در فصل تابستان و در صورت استفاده از کولر، کما اینکه فن با دور تند مشغول به کار می باشد، دمای موتور و آمپر آب کماکان در دمای بالایی قرار دارد. متوجه شدید که در دامپ ایسیو (کامپیوتر خودرو) یکسری جداول وظیفه کنترل و دستوردهی جهت موارد مختلف اعم از میزان پاشش بنزین انژکتورها، جرقه شمع ها و هوای ورودی را بر عهده دارند. متاسفانه در برخی موارد از دامپ و برنامه آماده که قبلا ریمپ شده جهت برنامه ریزی و دانلود ایسیو استفاده می گردد. و هیچ اهمیتی که موتور خودرو صفر می باشد یا قبلا سرسیلندر باز شده است، داده نمیشود. و عمل ریمپ در کمتر از یک ربع انجام میگردد و به هیچ وجه به این روش، ریمپ گفته نمیشود و فقط یک کپی کردن ساده می باشد.
در واقع، ریمپ به موتور اجازه میدهد تا با بازده بالاتری عمل کند و در عین حال فشار اضافی را از روی قطعات حیاتی بردارد. این فرآیند باعث میشود که قطعات موتور کمتر در معرض سایش قرار گیرند و بهویژه در بلندمدت، نیازی به تعویض زودهنگام نداشته باشند. علاوه بر این، به دلیل بهینهسازی دما و کاهش استهلاک، خودرو عملکردی پایدارتر و طول عمر بیشتری خواهد داشت. برای رانندگانی که به دنبال کاهش هزینههای نگهداری و افزایش عمر خودرو هستند، ریمپ ECU یک راهکار مقرونبهصرفه و مؤثر به شمار میآید. این فرآیند نه تنها باعث بهبود کارایی خودرو میشود بلکه بهطور قابل توجهی هزینههای طولانیمدت مربوط به تعمیرات و تعویض قطعات را کاهش میدهد.
خوشبختانه در صورتی که ایسیو را ریمپ کردید و از نتیجه آن رضایت نداشتید می توانید تمامی تنظیمات را به حالت اولیه بازگردانید که این مورد یکی از مزایای اصلی ریمپ ایسیو می باشد. این جدول به طور کلی مزایا و معایب انواع مختلف ریمپ خودرو را بررسی میکند. درایوتک یک مجله تخصصی خودرو و فناوری است که با هدف ارائه بهروزترین اخبار، بررسیها و مقالات آموزشی در دنیای خودروها فعالیت میکند. ما در تلاشیم تا شما را با جدیدترین تکنولوژیها، خودروهای برقی و هیبریدی، و راهنمای خرید خودرو همراهی کنیم. هدف ما، ایجاد منبعی قابل اعتماد برای علاقهمندان به صنعت خودروسازی است.
در خودروهای دنا که از ایسیو BOSCH ME17 و EASYU و EZU استفاده گردیده است محدودیت سرعت بین 175 الی 180 کیلومتر وجود دارد که از طریق ریمپ نیز می توان محدودیت سرعت فوق را تغییر داد. جهت آشنایی بیشتر با موضوع محدودیت سرعت می توانید مقاله حذف محدودیت سرعت را مشاهده بفرمایید. دلیل این شتابگیری ضعیف، وجود برنامه های مبتنی بر رعایت استاندارد آلایندگی یورو 5 و 6 در آن است. اولویت موتور و برنامه ایسیو بر این اساس است که خودرو آلایندگی نداشته باشد. بنابراین تا زمانی که خودرو از چنین برنامه ای پیروی می کند، نباید انتظار شتاب خوبی از آن داشته باشید.
استفاده از هدرز باعث کاهش مصرف سوخت خودرو ، افزایش شتاب ، کاهش دمای موتور و افزایش گشتاور خودرو میشود. افزایش قدرت و گشتاور موتور ممکن است به افزایش فشار روی قطعات مکانیکی و الکتریکی خودرو منجر شود. همچنین، تغییرات در زمانبندی جرقه و سوخترسانی ممکن است منجر به افزایش دمای موتور و کاهش عمر مفید آن شود. بنابراین، اگر ریمپ بهدرستی و توسط افراد غیرمتخصص انجام نشود، ممکن است باعث افزایش استهلاک و خرابیهای زودهنگام در موتور شود. ریمپ کردن خودرو یک فرآیند تخصصی است که شامل تغییر و بازنویسی تنظیمات نرمافزاری واحد کنترل موتور (ECU) به منظور بهینهسازی عملکرد خودرو است. این کار بهطور عمده توسط کارشناسان فنی و با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام میشود تا نقشههای موجود در ECU اصلاح شوند.
کامپیوتر خودرو دارای یک تنظیمات اولیه می باشد که قدرت و عملکرد موتور را تنظیم می کند و ریمپ کردن به فرآیندی گفته می شود که برنامه سفارشی شده به منظور افزایش عملکرد و راندمان موتور ماشین روی ایسیو ماشین اعمال می شود. با ریمپ ایسیو می توان توان و قدرت موتور و در نتیجه شتاب خودرو را افزایش داد، همچنین در برخی از مواقع ریمپ ایسیو برای کاهش قدرت ماشین و کاهش مصرف سوخت انجام می شود. لازم به ذکر است که خارج کردن تنظیمات ایسیو از حالت اولیه قطعا فشار بیشتری به موتور ماشین وارد کرده و در نتیجه معایب مختلفی به دنبال دارد، پس اگر قصد ریمپ ایسیو را دارید توصیه می شود حتما تا انتها این مطلب را مطالعه فرمایید. ریمپ ایسیو خودرو یا همان تغییر تنظیمات کامپیوتر خودرو، با هدف افزایش شتاب، کاهش مصرف سوخت و بهبود کارایی موتور انجام میشود. مزایا و معایب ریمپ باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند؛ زیرا ریمپ میتواند هم فواید زیادی به همراه داشته باشد و هم منجر به فشار زیاد بر روی موتور و آسیب های بلندمدت به قطعات خودرو شود.
{همه چیز درباره ریمپ خودرو کلاسیک
|}این مرحله شامل اتصال تجهیزات مخصوص به پورت OBD (On-Board Diagnostics) خودرو است. هوا و سوخت باید با نسبت کاملا دقیق و مشخصی با هم ترکیب شوند در غیر این صورت احتمال احتراق ناقص و کاهش عملکرد ماشین و افزایش آلایندگی ها وجود دارد، ریمپ کردن غیر اصولی یکی از دلایل اصلی بر هم خوردن نسبت استوکیومترک می باشد. در برخی از خودرو ها سرعت از مقدار مشخصی فراتر نخواهد رفت و دلیل آن برنامه های دیفالت ایسیو می باشد که در این خودرو ها می توان با حذف لیمیت سرعت و ریمپ ایسیو، محدوده سرعت را برداشت تا خودرو با سرعت بیشتری حرکت کند. این افزایش قدرت فقط به معنای سرعت بیشتر نیست، بلکه تجربه رانندگی شما را به یک سطح جدید از پویایی و چابکی میبرد. ریمپ باعث میشود تا با افزایش شتاب و دسترسی به سرعتهای بالاتر به راحتی از موانع عبور کنید و تجربهای لذتبخشتر داشته باشید. ریمپ ECU همچنین به بهبود عمر موتور و کاهش استهلاک قطعات کمک میکند، زیرا فشار اضافی از روی موتور برداشته میشود و قطعات با کارایی بیشتری عمل میکنند.
{تیونینگ چیست و چرا خودروسازان ایرانی تمایلی به تیونینگ محصولات خود ندارند؟
|}بعنوان مثال در یک خودروی با توان 108 اسب بخار، با ریمپ می توان توان موتور را به 120 اسب بخار رساند. و این خودرو در شرایط یکسان تست، نسبت به خودرو ریمپ نشده با فاصله طولی چهار خودرو سریعتر به سرعت صد کیلومتر در ساعت خواهد رسید. و بهینه ترین حالت مصرف سوخت در نظر گرفته میشود و هیچگونه مشکلی جهت دریافت معاینه فنی ایجاد نمی نماید. در ریمپ ایسیو پارامترهایی مهمی اعم از نوع سوخت مصرفی که متاسفانه بنزین موجود دارای ناخالصی فراوانی میباشد، مدنظر قرار می گیرد. لذا با توجه به نوع ایسیو زمانی حدود یک ساعت الی دو ساعت زمانبر خواهد بود. لازم به ذکر است در صورت استفاده از دامپ آماده این زمان به یک ربع تقلیل می یابد که با توجه به مشکلاتی که مطمئننا برای خودرو پیش خواهد آمد.
با به حرکت درآوردن پیستونهای موتور، خودروی شما میتواند به طور موثر در جاده حرکت کند. هنگامی که شمع های شما فرسوده می شوند یا از کار می افتند، می تواند منجر به یک سری مشکلات در زمینه شتاب گیری شود. تخته گاز کردن در اتوبان و سرعت گرفتن سریع و شتاب زیاد خود میتواند آدرنالین و هیجان را نه فقط برای ماشین بازها بلکه برای هر کسی ترشح کند. مهم نیست که ماشین باز باشید و عشق هیجان یا فقط به دنبال نهایت بهره وری خودروی خود باشید، با مطالعه راهکارهای افزایش شتاب خودرو ، قطعا میتوانید نهایت لذت رانندگی را تجربه کنید. ریمپ خودرو یا ریمپ ECU به معنای بازنویسی یا تغییر نرمافزاری تنظیمات واحد کنترل موتور (ECU) است که نقش مغز مرکزی خودرو را ایفا میکند. ECU سیستم کامپیوتری پیشرفتهای است که عملکردهای مختلف موتور را مدیریت و کنترل میکند.
به همین خاطر یافتن توازن بین این حالات بسیار مهم است چراکه نه تنها باعث بهبود پرفورمنس شده بلکه مصرف سوخت را پایین آورده و دوام قطعات را افزایش میدهد. استفاده از هدرز و سیستم اگزوز جایگزین، نصب کیت ورودی هوای خنک و استفاده از شمع هایی با کارایی بهتر می شود. همچنین طی سال های اخیر انجام تغییرات نرم افزاری و اصطلاحا ریمپ ئی سی یو نیز بسیار رایج شده است و با این کار کم هزینه می توان عملکرد بهتری را از موتور خودرو استخراج کرد. ریمپ می تواند خودرو را با شرایط آب و هوایی منطقه و کیفیت سوخت کشورهای مختلف سازگار کند، بنابراین بعد از ریمپ مصرف سوخت کاملا بهینه شده و کاهش خواهد داشت ، شتاب خودرو بهتر می شود و ناک هم رفع می گردد. در تنظیمات نرم افزاری ایسیو باید شرایط آب و هوایی، قوانین و محدودیت ها و کیفیت متفاوت سوخت در نظر گرفته شود که این کار با ریمپ ماشین شما امکان پذیر است.
ما در پیشران خودرو با موجودی گسترده لوازم و وب سایت کاربر پسند خود، تلاش می کنیم تا یک تجربه خرید فوقالعاده را برای مشتریان گرامی خود فراهم کنیم. فرقی نمیکند که دنبال خرید یک حلقه یا چهار جفت لاستیک باشید، باتری خودروی خود را بخواهید تعویض کنید یا بخواهید یک روغن موتور سفارش دهید ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم. به عنوان یک مرجع آنلاین برای لاستیکها، باتریها، روغن موتور و قطعات یدکی خودرو، ما مفتخریم که مجموعهای از محصولات با کیفیت بالا را با بهترین قیمت ممکن ارائه میکنیم. لاستیکهای عملکرد بالا (High-Performance Tires) معمولاً از ترکیبات خاصی ساخته میشوند که در کنار الگوهای پیشرفتهتر آج، چسبندگی بیشتری نسبت به لاستیکهای معمولی دارند. همچنین، این لاستیکها معمولاً اندازه فاق پایینتری دارند که میتواند در بهبود هندلینگ و پاسخدهی خودرو در سرعتهای بالا نیز موثر باشد.
از ابتدای تولید تا زمان نگارش این مقاله از موتور TU5 در رانا استفاده گردیده است که در ابتدا قرار بود به جز این موتور از موتورهای دیگری اعم از EF7 نیز بهره ببرد. بله بشرط نوع رانندگی؛ معمولا افراد پس از ریمپ بیشتر تمایل به گازدادن پیدا می کند که مصرف سوخت افزایش پیدا می کند اما اگر روند رانندگی همان الگوی سابق باشد تا نیم لیتر کاهش می یابد. برای مثال با نصب هدرز و حذف کاتالیزور، در تمام خودروهای با استاندارد آلایندگی یورو4 به بالا، ایسیو از نبود کاتالیزور مطلع شده و خطای فرسودگی کاتالیست با کد P0420 را اعلام کرده و چراغ چک را روشن می کند. استفاده از توربو شارژ با استفاده از کمپرس کردن و فشردن هوا و تزریق این هوا به درون محفظه احتراق موتور خودرو باعث افزایش احتراق و توان خروجی خودرو بصورت بسیار چشمگیر میشود. بنابراین به جهت افزایش شتاب و قدرت خودروی خود حتما از سلامت و سرویس بودن سیستم دیسک و صفحه کلاچ خود اطمینان حاصل کنید و پیشنهاد میشود به هنگام تعویض و خرید دیسک و صفحه کلاچ ، سراغ نسخههای پری دمپر بروید.
این مشکلات میتوانند بسیار پرهزینه باشند، بنابراین برای جلوگیری از این معایب، باید به مراکز معتبر و با تجربه مراجعه کنید. بعنوان مثال ایسیو بوش me744 که در خودرو 206 مورد استفاده قرار گرفته است. شرکت خودروسازی ایران خودرو، محصولی تحت عنوان تارا را در اواسط سال 1399 بصورت رسمی به تعداد محدودی از مشتریان خود ارائه کرد. با خروج خودروسازان فرانسوی از قرارداد مشترک با ایران خودرو، تارا از دل این پروژه های شرکت خورده به وجود آمد. ایران خودرو موفق شد پلتفرم پژو 301 که پیش از این قرار بود توسط خودروساز فرانسوی مونتاژ شود، در اختیار بگیرد و با اعمال تغییراتی در آن، پلتفرم IKP1 را خلق نماید و براساس پلتفرم فوق، خودرویی جدید به نام تارا را به لیست محصولات خود اضافه کند. گذشته از تنظیمات محدودساز، برخی عوامل دیگر نیز باعث کاهش شتاب خودرو می شوند که در ادامه توضیح خواهیم داد.
با شناخت کامل از مزایا و معایب ریمپ خودرو، میتوانید تصمیم مناسبی بگیرید و در صورت تمایل به انجام این تغییرات، حتماً از مراکز معتبر و با سابقه استفاده نمایید. ریمپ خودرو یکی از روشهای محبوب برای بهینهسازی عملکرد خودرو است که در سالهای اخیر توجه بسیاری از علاقهمندان به خودرو را به خود جلب کرده است. در این فرآیند، نقشههای نرمافزاری موجود در واحد کنترل موتور (ECU) بازنویسی یا تغییر داده میشود تا پارامترهای مختلفی مانند زمانبندی جرقه، مقدار سوخترسانی و فشار توربو بهینهتر عمل کنند. هدف از این تغییرات معمولاً افزایش قدرت و گشتاور، بهبود شتاب، و در برخی موارد کاهش مصرف سوخت است. با این حال، ریمپ کردن خودرو تنها مزایا ندارد و ممکن است با معایبی نیز همراه باشد.
{هداپ دیسپلی چیست و چه کاربردی در خودروهای پیشرفته امروزی دارد؟
|}یکی از جداول مهمی دیگری که مورد تغییر قرار میگیرد، میزان گشتاور براساس هوای ورودی و دور موتور می باشد و همچنین جداولی مانند میزان تاخیر و تصحیح کننده های سنسور اکسیژن نیز تغییر می یابند. باطبع نوع تغییرات برنامه ایسیو خودرو پیست با خودرو شهری که دارای هیچگونه لوازم تیونینگ نمی باشد، متفاوت خواهد بود. جهت بررسی بیشتر ریمپ تارا بایستی با ایسیوهای به کار رفته در خودرو فوق نیز آشنا شویم. تا زمان ارائه مقاله فوق در تمام خودروهای تارا از از ایسیو KESENS ساخت چین و تامین کننده شرکت ساژه پویش استفاده گردیده است. ریمپ تارا به چه صورت می باشد ؟ در مقاله فوق به بررسی ریمپ تارا و آشنایی با راهکارهای افزایش شتاب و رفع کپ و.. مهمترین روش افزایش شتاب در درجه اول تقویت موتور (تیونینگ موتور) می باشد.
این تغییر به رانندگانی که نیاز به سرعت بیشتری دارند یا قصد استفاده در پیستهای مسابقهای دارند، امکان میدهد تا از حداکثر پتانسیل خودروی خود بهره ببرند. این ویژگی یکی از مزایای ریمپ ایسیو محسوب میشود که بسیاری از علاقهمندان به سرعت از آن استقبال میکنند. کلیه خدمات ریمپ با استفاده از نرم افزار تخصصی وینولز ارایه خواهد شد و هیچگونه برنامه و دامپ آماده ای روی ایسیو خودرو دانلود نمی گردد. در صورتی که دامپ آماده استفاده گرددو کالیبراسیون دامپ در نظر گرفته نشود به علت کالیبره نشدن سنسور اکسیژن، خودرو به مرور به حالت اول و کارخانه ای خود باز می گردد. در ایسیو ریمپ، بعد از ورود خودرو و انجام بکاپ و استخراج برنامه موجود در ایسیو خودرو، همان برنامه با توجه به نیاز مشتری و همچنین خصوصیات موتور، ریمپ می گردد. و به هیچ وجه از برنامه مشابه آن خودرو که قبلا ریمپ شده استفاده نمی گردد.
در هر دو مورد، ایسیو بصورت نرم افزاری دچار تغییرات می گردد که باعث عملکرد بهتر موتور و افزایش قدرت و گشتاور می گردد. ریمپ ایسیو از طریق تغییر در تنظیمات ایسیو و موتور و رفع کامل محدودیت های اعمال شده در آن، باعث افزایش شتاب خودرو می شود. البته مزایای ریمپ تنها برای افزایش شتاب خودرو نیست و مزایای بسیار جالب دیگری هم دارد. اما ریمپ افزایش شتاب، یکی از پرتقاضاترین موارد آن است که به روشی کاملا ایمن و تخصصی و با هزینه بسیار معقول، باعث بهبود شتاب می شود. مطمئن باشید با عملی کردن این راهکاریهای افزایش شتاب ماشین و تیونینگ موتور خودرو در مورد عملکرد، سرعت ، شتاب ، واکنش پذیری خودرو و کاهش مصرف سوخت تغییرات چشمگیری را تجربه خواهید کرد. یکی از مشکلات اساسی که با ریمپ H30 CROSS اقدام به رفع آن می نماییم تاخیر دریچه گاز برقی می باشد.
{راهنمای کامل نحوه پرداخت پول در معامله خودرو: از قولنامه تا سند (
|}اگر می پرسید که وظایف ECU چیست باید گفت که ECU موتور خودرو را به طور کامل کنترل می کند و زمانی که ریمپ ECU را انجام می دهید تاثیرات قابل توجهی را در شتاب، مصرف سوخت، عملکرد موتور و… خواهد داشت. فرض کنید یک شاسیبلند صفرکیلومتر مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربو از تنظیمات ECU بسیار ساده برای بازارهای جهانی استفاده میکند. این پیشرانه در حالت استاندارد ۱۸۸ اسب بخار قدرت دارد اما پس از نصب یک سیستم اگزوز سفارشی توسط تیونری معتبر و همچنین تیونینگ ECU، قدرت همین پیشرانه به ۲۴۰ اسب بخار رسیده و مصرف سوخت آن نیز حدود ۲۸ درصد کاهش مییابد. برخی تیونرها میتوانند حالتهای قابلتغییر را اعمال کنند؛ مثلاً اگر در حال کشیدن یک تریلر سنگینوزن باشید میتوانید حالت “کشیدن تریلر” را انتخاب کنید تا ECU دستور تولید گشتاور بیشتر در دورهای پایینتر را صادر کند. در مجموع باید گفت تیونینگ ECU راهی مؤثر و کمهزینه برای افزایش قدرت خودروست و میتواند روی مصرف سوخت و آلایندگی نیز تأثیر مثبت بگذارد.
نتیجه این تغییرات، شتاب بهتر، واکنش نرمتر به پدال گاز و به طور کلی تجربه رانندگی بهتری خواهد بود. چه در حال سبقت گرفتن از یک خودرو دیگر باشید یا در ترافیک شهری حرکت کنید، ریمپ باعث میشود خودروی شما سریعتر و قویتر واکنش نشان دهد و شما تجربهای راحتتر و هیجانانگیزتر از رانندگی داشته باشید. افزایش شتاب خودرو با دیاگ یکی دیگر از راه های بالا بردن سرعت و عملکرد موتور است. بعضی از دستگاههای دیاگ امکان افزایش شتاب خودرو را خواهند داشت که بدین منظور تنها با انتخاب ویژگی افزایش شتاب خودرو که به صورت هوشمند می باشد و تمامی تغییرات ECU را به طور اتوماتیک اعمال خواهد کرد، می توانید سرعت و شتاب ماشین را بالا ببرید. جهت اینکه متوجه شوید چگونه از طریق ریمپ می توان باعث افزایش شتاب خودرو گردید، در ابتدا لازم است که با مفهوم ایسیو و ریمپ ایسیو آشنا شوید.
در کشورهای مختلف، استانداردهای سختگیرانهای برای کنترل آلایندگی خودروها وجود دارد و هرگونه انحراف از این استانداردها ممکن است منجر به رد شدن خودرو در معاینه فنی شود. ریمپ کردن، اگر به درستی انجام نشود، ممکن است باعث افزایش میزان آلایندهها شود. این افزایش به ویژه در خودروهای با سیستمهای قدیمیتر یا در صورت تنظیمات نادرست ممکن است بیشتر قابل توجه باشد. تغییرات در ترکیب سوخت و هوا یا افزایش قدرت موتور ممکن است مصرف سوخت را افزایش داده و در نتیجه سطح انتشار گازهای گلخانهای را نیز بالا ببرد. در این مرحله، پارامترهای مختلفی که میتوانند بر عملکرد موتور تأثیر بگذارند، مورد بررسی قرار میگیرند.
یکی از مهمترین دلایلی که افراد به ریمپ ایسیو خودرو روی میآورند، افزایش شتاب و توان موتور است. با ریمپ خودرو، تنظیمات انژکتورها بهگونهای تغییر میکنند که سوخت بیشتری پاشش میشود. این افزایش در سوخت رسانی، باعث میشود که شتاب خودرو به طور محسوسی افزایش یابد و رانندگی اسپرت تری تجربه شود. در بسیاری از موارد، هدف اصلی از ریمپ خودرو، دستیابی به سرعت بیشتر و عملکرد بهتر در شتابگیری خودرو است که میتواند برای علاقهمندان به سرعت و رانندگی پرهیجان، بسیار جذاب باشد. ریمپ یا تغییر برنامه ریزی اولیه ایسیو به معنای تنظیم مجدد و بهینهسازی کامپیوتر خودرو است که تاثیرات مهمی بر عملکرد موتور و کارایی کلی خودرو دارد. با استفاده از ریمپ خودرو، میتوان توان و شتاب موتور را افزایش داده و همچنین مصرف سوخت را کاهش داد.
- دنده پنج خودروی ریو که در دور موتور 2000 حدود 70 کیلومتر برساعت سرعت دارد.
- با ریمپ ECU، قدرت موتور بهطور محسوسی افزایش مییابد و شتاب خودرو بهبود پیدا میکند، که این موضوع برای رانندگان ایرانی که به دنبال بهبود عملکرد خودرو هستند، بسیار مفید است. {
- در ادامه مقاله ریمپ H30 CROSS به بررسی مشکلات خودروی فوق که با ریمپ برطرف می گردد، می پردازیم. |}{
- ریمپ به معنای تغییر در تنظیمات اصلی موتور برای افزایش قدرت، شتاب و بهبود راندمان است که بدون نیاز به تغییرات سختافزاری پیچیده انجام میشود. |}
- در صورتی که این کار توسط افراد غیرمتخصص یا با استفاده از تجهیزات نامناسب انجام شود، ممکن است به ECU و سایر سیستمهای الکترونیکی خودرو آسیب وارد شود. {
- اما اگر فن خودرو در دمایی کمتر از 97 درجه شروع به کار کند، سیستم خنک کننده به راحتی می تواند دمای فوق را در مدت زمانی به مراتب کمتری به زیر 90 برساند و در نتیجه طول عمر قطعات موتور نیز افزایش خواهد یافت. |}
این قطعات با کیفیت نامناسب سبب عدم هماهنگی ایسیو با دیگر قطعات میشوند و در نتیجه افت حرکتی و مشکل در شتابگیری اولیه بوجود می آید. راه حل کاراک برای این مشکل ، ریمپ و بازنویسی برنامه خودرو در جهت هماهنگ شدن قطعات خودرو با یکدیگر و بهبود حرکت و شتابگیری دنا است. لذا میتوان از طریق ریمپ و تغییر جداول مربوطه، مشکل صدای ناک را بطور کامل برطرف نمود. اگرچه هدف اصلی ریمپ در بسیاری از موارد افزایش قدرت موتور است، اما میتوان از این فرآیند برای کاهش مصرف سوخت نیز استفاده کرد. با تنظیم دقیقتر نقشههای سوخترسانی در دورهای پایین و بهینهسازی کارکرد موتور در حالتهای اقتصادی، خودرو میتواند در شرایط رانندگی شهری و روزمره، مصرف سوخت کمتری داشته باشد. این امر بهویژه برای رانندگانی که به دنبال ترکیبی از عملکرد بهتر و کاهش هزینههای سوخت هستند، یک مزیت بزرگ محسوب میشود.
لازم به ذکر است در برخی موارد، با ریمپ ایسیو میتوان به راحتی در خودروهایی که به علت آلایندگی، نمیتوانند معاینه فنی دریافت کنند. با ریمپ ایسیو به راحتی میتوان شتاب خودرو را بسته به ساختار موتور و نوع ایسیو بین 10 الی 20 درصد افزایش داد. همانطور که قبلا ذکر شد، خودروساز با ایجاد نغییرات نرم افزاری ایسیو اقدام به دریافت استاندارد یورو 5 می نماید. حال سوخت مورد استفاده نیز که اغلب دارای اکتان پایینی بوده و در نتیجه شاهد ایجاد صدای ناک و شق شق کردن سوپاپ ها می باشیم که در دراز مدت باعث کاهش عمر مفید موتور خودرو می گردد. بسیاری از مالکان و رانندگان حرفه ای خودرو معتقدند که برای افزایش توان و گشتاور موتور؛ فقط و حتما باید قطعات موتور را تعویض کنند اما ما به شما، ریمپ هیوندای النترا را پیشنهاد می دهیم. در ریمپ، بدون اینکه قاب ایسیو باز شود، می توان پارامترهای موثر در نیروی موتور را تغییر داد.
بنابراین، این روش بهعنوان یک راهحل مقرونبهصرفه و مؤثر برای بهینهسازی عملکرد خودرو و کاهش هزینههای نگهداری محسوب میشود. نه تنها ضرری برای خودرو نخواهد داشت بلکه باعث افزایش عمر قطعات موتور و لذت دو چندان از رانندگی خواهد شد. بعنوان مثال کارکرد دائئم فن و از بین رفتن عمر مفید باطری و موتور فن و افزایش مصرف سوخت. اکثر خودروها به علت استفاده از بنزین با ناخالصی زیاد، در دورهای بالای موتور احتراق کامل در سیلندر شکل نمی گریرد و به نوعی به سرسیلندر ضربه وارد می گردد. در مجموعه ایسیو ریمپ، علاوه بر ریمپ ایسیو، خدماتی دیگر اعم از تعمیر ایسیو، تنظیم کیلومتر و فروش ایسیو و نودهای مالتی پلکس به مشتریان گرامی ارائه می گردد.
این سوالات معمولاً برای افرادی که به ریمپ خودرو علاقهمند هستند، مطرح میشود و پاسخ به آنها میتواند کمک کند تا تصمیم بهتری بگیرند. برنامه یا دامپ ریمپ شده، پاک نمیشود مگر در صورت دانلود و برنامه ریزی مجدد و به هیچ وجه با فلش یا ریست ایسیو، برنامه از بین نمی رود. یکی از مشکلات اساسی خودرو فوق، در هنگام فعال بودن کولر می باشد در ترافیک و شروع حرکت با دنده یک، خودرو با مکث و سنگین حرکت می کند که در صورت سربالایی بودن مسیر، مشکل فوق باعث کندی و تنبلی بیش از حد خودرو می گردد. بطور کلی صنعت خودروسازی ایران به سمتی رفته که محصولات قدیمی اش از دوام و عمر بیشتری نسبت به محصولات جدیدش برخوردار هستند!!! هیوندای النترا یا الانترا، یکی از خودروهای خوش چهره و پرطرفدار کره ای در کشور ماست. از این خودرو، نسل های متعددی وارد ایران شد و هر کدام از مدل های آن با استقبال زیادی روبرو گشت.
متأسفانه قطعات مکانیکی الکتروژکتور اصلاً قابلاطمینان نبودند و این سیستم هرگز بهصورت رسمی در دسترس عموم قرار نگرفت و فقط روی خودروهای پیشتولیدی نصب شد. تئوری بندیکس برای EFI خوب به نظر میرسید اما در عمل اطمینان مدنظر را نداشت. اینجا بود که شرکتی آلمانی به نام بوش وارد میدان شد و پتنت های بندکیس را خریداری کرد و مهندسان آلمانی تلاش نمودند این تکنولوژی جدید را به محصولی مطمئن و کاربردی بدل کنند. اطلاعات فشردن پدال گاز (میزان فشار دادن پدال گاز بصورت درصد از سوی راننده) در ابتدا به ایسیو ارسال می گردد. و ایسیو پس از پردازش آن، میزان باز شدن دریچه گاز (ورودی هوا در منیفولد) و دیگر موارد اعم از میزان پاشش را تعیین می نماید.
سوای اینکه خودروی ایرانی مثل پراید ، دنا ، سمند ، پارس ، ۲۰۶ و ۴۰۵ دارید یا خودروهای خارجی ، با استفاده از این راهکارها میتوانید قدرت نهان موتور خودروی خود را آزاد کرده و نهایت لذت را از رانندگی ببرید. موتور TU5 به اصطلاح متورهای گرم می باشند که یکی از نشانه های آن شروع به کار فن کند در دمای 97 درجه سانتیگراد می باشد. با تغییر در نقشههای ECU، میتوان پارامترهای مختلفی را بهبود بخشید؛ هرچند این فرآیند دارای مزایای متعددی است، اما ریسکها و معایبی نیز به همراه دارد. ریمپ یک انتخاب جذاب برای کسانی است که به دنبال عملکرد بهتر خودرو هستند، اما پیش از اقدام به این کار، باید تمامی جنبههای آن، بهطور کامل بررسی شود. در هر صورت باید هر لحظه آماده انواع پیشامدها در خودرویمان باشیم و راه های مقابله با آن را بدانیم. در صورت بروز هر نوع اتفاق ناگوار و خراب شدن خودرو در هر جای جای کشور عزیزمان، می توانید از خدمات مجموعه امدادیاب هوشمند بهره مند شوید.
ریمپ کار ارومیه