سئو تصاویر کاربردی

سئو عکس به همراه چک لیست سئو تصویر در 2022-سئورب

یکی از مهم‌ترین کاربردهای تصاویر وکتور در فضای وب، استفاده برای طراحی‌های برندینگ مثل لوگوهاست؛ یا برای مثال تصاویر با پسوند SVG کاربردهای متعددی در طراحی UI صفحات وب دارند. چون مخاطبِ فضای وب، زمان و حوصله کافی برای خواندن یک صفحه خشک و خالی را ندارد. کاربری که در گوگل جستجو می‌کند، پیش از هر چیز، دنبال ارزش است و خیلی هم سریع میخواهد به این ارزش برسد. برای درک بهتر این موضوع فرض کنید شما در حال بررسی موضوع دیجیتال مارکتینگ هستید و برای آن که تیم خود را نمایش دهید، از تیم با کمک موبایل عکس می گیرید. در این صورت نام آن چیزی مشابه DSC4536.jpg است که در این صورت نمی توانید آن را به همین شکل آپلود کنید. بنابراین اولین قدم این است که نام تصویر را تغییر دهید و آن را به چیزی شبیه digital-marketing-team.jpg تغییر دهید.

همچنین این سرور ارائه دهنده خدمات کامل صفحات وب به بازدیدکنندگان را ممکن خواهد ساخت. از اینرو اغلب اطلاعات به دست آمده در این خصوص به تک تک بازدیدکنندگان وبسایت شما در جستجوی این موضوع نزدیک خواهد بود. شبکه CDN که به عنوان شبکه توزیع شده جهانی از سرورها اشاره دارد که این شبکه ها با هم کار می‌کنند تا محتوایی را به بازدیدکنندگان وبسایت شما ارائه‌ دهند. ShortPixel Image Optimizer پلاگینی است که بهترین پتانسیل فشرده سازی تصاویر را دارد. اگر می‌خواهید روی زمان بارگذاری صفحه تمرکز کنید، این افزونه فشرده سازی، بهترین نتایج را به شما ارائه می‌دهد.

تا قبل از این الگوریتم، گوگل نتایج جستجو را عمدتاً بر اساس کلمات کلیدی و محتوای صفحات رتبه‌بندی می‌کرد و توجه چندانی به موقعیت جغرافیایی کاربر نداشت. متن جایگزین یا alt text یک خصیصه html است و وظیفه تشریح محتوای عکس را به عهده دارد. ایده اولیه استفاده از متن جایگزین تصویر در طراحی وب، کمک کردن به کاربران نابینایی است که از ابزارهای صفحه خوان استفاده می‌کنند. این خصیصه به کاربران نابینا کمک می‌کند بفهمند که در کجای صفحه از چه عکسی و با چه محتوایی استفاده شده است. همچنین در صورتی که مشکلی در بارگذاری عکس به وجود بیاید، متن جایگزین در صفحه نمایش داده می‌شود. متن جایگزین از عناصر حیاتی در سئو تصاویر است و به گوگل کمک می‌کند درک دقیق‌تری از محتوای یک عکس داشته باشد.

اما مشکل اصلی تصاویر PNG حجم بالای آن‌ها نسبت به فرمت‌های JPG و GIF است. از همین رو بیشتر برای تصایر پیچیده و تصاویری که متنی در خود دارند استفاده می‌شود. همچنین، با اتصال Semrush به Google Analytics می‌توانید داده‌های پنهان‌شده (Not Provided) را شناسایی کرده و دید بهتری نسبت به کلمات کلیدی ارزشمند خود داشته باشید. این ابزار یک همراه کامل برای برنامه‌ریزی استراتژی سئو و تولید محتوای هدفمند است. هدف استفاده از این کلمات، جذب کاربرانی است که دقیقاً می‌دانند به‌دنبال چه چیزی هستند. این کلمات با وجود این‌که جستجوی کمتری دارند اما هدف جستجو را به‌وضوح مشخص می‌کنند.

در ادامه دو وبسایت که قابلیت‌ و تنوع خوبی در تبدیل پسوند تصاویر را دارند به شما معرفی می‌کنیم. استفاده از این ابزارها بسیار ساده است؛ کافیست تصویر یا تصاویرمان را در این وبسایت‌ها بارگذاری و فرمت خروجی دلخواه را انتخاب کنیم. حالا که با فرمت‌های تصاویر در فضای وب و کاربردهایشان آشنا شدیم؛ برای تصمیم‌گیری هرچه بهتر، قابلیت‌های این فرمت‌ها را بصورت یک جدول در زیر برای شما آماده کرده‌ایم. با توجه به اطلاعات این جدول می‌توانیم تصاویر وبسایت را متناسب با کاربردشان به فرمت مناسب تغییر دهیم. یکی از فرمت‌های تصاویر که اخیراً رواج زیادی در فضای وب پیدا کرده، فرمت WEBP است.

پیش از ارائه چک لیست سئو تصاویر و صحبت در مورد نکاتی که برای انتخاب تصاویر مناسب و استفاده صحیح از آن‌ها در محتوا حائز اهمیت هستند، باید از اهمیت سئو عکس در رتبه‌بندی‌ سایت‌ها مطلع باشید. در چک لیست سئو محتوا، تاکید زیادی به انتخاب تصاویر مناسب برای متن می‌شود. تصور کنید به دنبال چیزی مانند یک محصول هستید و در جستجوی آن سایت‌های مختلفی را بررسی کرده‌اید اما هنوز به نتیجه دلخواه نرسیده‌اید. در این شرایط بهترین و سریع‌ترین راه مراجعه به بخش تصاویر موتور جستجو و پیدا کردن محصولی مشابه چیزی است که به دنبال آن بودید. انتخاب تصاویر با رعایت نکات گفته شده کمک می‌کند که سایت ما علاوه بر قرارگیری در لیست نتایج جستجوی متنی، در نتایج جستجوی تصویری هم نمایش داده شود. همچنین تصاویر بهینه که استانداردهای لازم را داشته باشند، به درک بهتر محتوا توسط ربات‌های گوگل کمک می‌کنند و زمانی که گوگل محتوای ما را درک کند، احتمال قرارگیری آن در رتبه‌های برتر لیست جستجو بیشتر خواهد بود.

سپس آن را با برنامه‌های ویرایش عکس متناسب با هویت سایت و محتوای صفحه خود تغییر داده و با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله داده شد آن را بهینه‌سازی کنید. به این وسیله برای صفحات سایتتان یک امتیاز بیشتر در صفحه نتایج جستجوی وب و هم‌چنین صفحه نتایج تصاویر خواهید گرفت. در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که چگونه با استفاده از سئو تصاویر می‌توانید به این هدف دست پیدا کنید. ما یک چک لیست 7 مرحله‌ای کاربردی را برایتان آماده کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا تصاویر سایت‌تان را بهینه کرده و در نتایج جستجوی تصویری گوگل بالاتر قرار بگیرید. تصاویر بهینه شده تاثیر زیادی بر بهبود سرعت سایت، جذب کاربران و افزایش رتبه در موتورهای جستجو دارند. سئو تصاویر همچنین باعث می‌شود تصاویر شما در نتایج جستجوی گوگل دیده شود و ترافیک بیشتری برای سایت ایجاد کنند.

آیا تکرار شدن این عکس‌ها برای سئو مضره و باید کاری کنیم که ربات های گوگل اونا رو نادیده بگیرن؟ میشه در این باره یه توضیحی بدید یا مقاله ای معرفی کنید. اگر شما از ابزار خاصی برای این کار استفاده می‌کنید لطفا در بخش مقالات به ما و سایر خوانندگان این مقاله معرفی کنید. با توجه به نوع تصویر و محل مورداستفاده آن باید متناسب‌ترین فرمت را انتخاب کنید. برای تصاویری که طبیعی و واقعی هستند (مثلا یک منظره، خودرو، انسان و ...) و تنوع رنگ در آنها زیاد است، بهترین انتخاب فرمت JPG با کیفیت 55 تا 65 است. اگر عکس مورد نظر شما با نرم افزارهای گرافیکی طراحی شده و تعداد و تنوع رنگ‌ها در آن کم است پیشنهاد می‌کنیم از گزینه PNG-8 استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر در این مورد پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی الگوریتم رنک برین را مطالعه کنید. ویژگی alt text، توصیفی (ترجیجاً) کوتاه در حد 100 کاراکتر در مورد یک عکس است. هنگامی که می‌خواهید در سایت خود تصویری قرار دهید، می‌توانید (چون اجباری نیست!) با استفاده از متن جایگزین، محتوای تصویر را برای الگوریتم‌های گوگل قابل فهم کنید. با این تغییر کاربران می‌توانستند عکس‌های با کیفیت را تنها با کلیک در صفحه نتایج، مشاهده کنند و در صورت نیاز آن‌ها را دانلود کنند. توجه به این خلاء محتوایی و تمرکز بر انتشار تصاویر اختصاصی و ارزشمند می‌تواند برگ برنده‌ی ما در این رقابت باشد. شناخت هدف کاربر از جستجو به ما کمک می‌کند تا تعادل میان متن و محتوا را تعیین کنیم.

سئوی تصاویر نقشی اساسی در به حداکثر رساندن پتانسیل محتوای بصری با بهبود دید موتورهای جستجو، افزایش تجربه خوب کاربر و جذب ترافیک ارگانیک ایفا می کند. سئوی تصاویر فراتر از قابلیت افزایش بازدید از طریق موتورهای موتورهای جستجو است زیرا تصاویر با کیفیت و سئو شده کمک می کند که کاربران کم بینا از طریق صفحه خوان ها به محتوای شما دسترسی داشته باشند و آن را درک کنند. سئو تصاویر به عکس های شما کمک می کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید، جذابیت وب سایت و ترافیک هدفمند را برای وب سایت و کسب و کار شما افزایش می دهد. این عمل در نهایت منجر به بهبود رضایت کاربر، مدت زمان بازدید طولانی تر و افزایش شانس تبدیل (CTR) می شود. البته پیشنهاد می شود که قبل از بارگزاری در سایت، کار کاهش حجم و ابعاد تصویر را انجام دهید.

بیشترین کاربرد این نوع فرمت برای برندینگ در فضای وب و همچنین تصویرسازی‌های گرافیکی در وبسایت‌هاست. برخلاف سایر فرمت‎هایی که به معرفی آن‌ها پرداختیم، فرمت SVG در دسته‌بندی فرمت‎های بُرداری یا vector قرار می‌گیرد. اما به واسطه کاربردهای متنوع و جذاب آن در طراحی سایت و اهمیت آن در سئو تکنیکال، توضیح کوتاهی درمورد این فرمت خالی از لطف نیست. تصاویر jpeg یکی از انتخاب‌های خوب برای استفاده در محتوا و فضای وبسایت هستند. شرکت مایکروسافت ابزاری به نام Computer Vision را معرفی کرده که قادر به درک محتوا و موضوع تصاویر است. برای بررسی توانمندی آن، عکس یکی از دوره‌های آکادمی وبسیما را بارگذاری کردیم، کپشن پیشنهادی جمله "a group of people in a room" بوده است.

مهم نیست که از چه مرورگر یا دستگاهی استفاده می‌کنید (موبایل یا لپ تاپ)، فرمت SVG واضح به نظر می‌رسد زیرا به صورت پیکسل نیست. می‌توانید SVG را روی صفحه‌ای بزرگ نمایش دهید و شاهد این موضوع باشید که کیفیت آن ذره‌ای کاهش پیدا نمی‌کند. منظور از تصاویر اصلی و غیرتکراری، تصاویری هستند که وب‌سایت‌های دیگر قبلا از آن‌ها استفاده نکرده‌اند. سلامدر حال حاضر استفاده از فرمت های Webp و AVIF به سرعت لود تصاویر و سئوی آن ها کمک بیشتری می کند. پیشنهاد می کنم با توجه به این که گوگل به سرعت لود اهمیت زیادی میده، تصاویرتون رو با فرمت های Webp و AVIF قرار بدین.

نکته بسیار مهمی که بارها توسط وب‌سایت‌های مختلف نادیده گرفته می‌شود، تغییر نام فایل تصویر قبل از بارگذاری آن در وب‌سایت و انتشار محتوا است. طبق گفته خود گوگل، اصطلاح نام فایل تصویر بعد از انتشار و «نمایه‌گذاری» (Indexing) آن در سطح وب تأثیر بسیار کمی در بحث بهینه‌سازی تصاویر دارد و عملا کمکی به وضعیت تصاویر وب‌سایت نمی‌کند. آنچه تا اینجا گفته شد اثر غیرمستقیم تصاویر بر سئو بود؛ اما با بهینه‌سازی یا سئو تصاویر می‌توان از آن‌ها به طور مستقیم برای بهبود سئو صفحه استفاده کرد. کاربران متوجه سئو شده بودن تصاویر نمی‌شوند اما خزنده‌های موتورهای جستجو می‌توانند متن پشت تصاویر را بخوانند. این ابزار به شما امکان می‌دهد وب‌سایت رقبا را بررسی کرده و ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفته‌اند.

تصاویر با ساختار شطرنجی (Raster)، که ما آن‌ها را با پیکسل‌ها می‌شناسیم و تصاویر بُرداری (Vector)، که طراحان گرافیک احتمالا آشنایی و سر و کار بیشتری با آن‌ها‌ دارند. برای CDN انتخابی خود ثبت نام کنید، دستورالعمل‌ها را دنبال کنید، سپس از یک افزونه مانند W3 Total Cache ، CDN Enabler یا WP Rocket استفاده کنید تا CDN را در سایت خود فعال کنید. در بخش‌های قبلی گفتیم سئو تصاویر چیست و برای انجام آن چه اصولی را باید رعایت کنید. با وجود این معایب، فرمت GIF بهترین گزینه برای بنرهای تبلیغاتی درون وب‌سایت و دکمه‌های فراخوانی به اقدام هستند. ببینیم روش انجام هریک از تکنیک‌های بالا در سئو تصاویر چیست و به چه نکاتی باید توجه کنید. با استفاده از گزارش تصاویر بدون alt در جت سئو می‌توانید فهرست تصاویری که ویژگی alt ندارند را پیدا کنید.

از ابتدای آغاز قرن ۲۱ بود که استفاده از موبایل‌های هوشمند، کم‌کم بیشتر شد. اما مسئله این بود که وب‌سایت‌هایی که تا آن زمان طراحی شده بود، برای نمایش داده شدن در موبایل بهینه نبودند. در واقع تا آن زمان هنوز چیزی به اسم طراحی کنش‌گرا (Responsive) در توسعه‌ی وب، آنچنان وجود نداشت. گوگل هم نسبت به این ماجرا عکس‌العمل نشان داده و تلاش کرد تا وب‌سایت‌ها را مجبور کند تا به‌صورت Responsive طراحی شوند. با ابزارهایی مانند PageSpeed Insights سرعت بارگذاری تصاویر را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را بهینه کنید.

تفاوت این کار با نشر لینک ساده این است که به جای یک لینک متنی، شما یک تصویر بزرگ را ارائه می کنید که یک کارت توصیف در رابطه با صفحه مربوطه را با خودش دارد و افراد با کلیک کردن روی آن، به صفحه شما منتقل می شوند. «گوگل در رابطه با موضوع تصویر، از محتوای صفحه که شامل شرح ارائه شده برای تصویر و تیتر آن می باشد، اطلاعاتی را استخراج می کند». این یعنی شما باید از تصاویری استفاده کنید که بهترین تجربه ممکن را در اختیار کاربران قرار دهد. الگوریتم‌های گوگل ابتدا به ایندکس تصاویر در نسخه موبایل توجه می‌کنند. چگونه؟ پاسخ کوتاه این است که مطمئن شوید تصاویر و طرح‌بندی وب‌سایت شما به گوشی موبایل پاسخگو هستند.

شاید اسمی که تصویر را با آن ذخیره و در وب‌سایت بارگذاری می‌کنید، فاکتور رتبه‌بندی نباشد، اما گوگل از اطلاعات درون آن برای فهم بهتر موضوع تصویر استفاده می‌کند. علاوه بر مرتبط بودن موضوع تصویر و محتوای صفحه، سعی کنید تا حد ممکن متن اطراف تصویر را نیز به موضوع عکس مرتبط کنید. اگر هم تصویری در وب‌سایت دارید که رتبه گرفتن آن در صفحه نتایج برای شما مهم است، بهتر است آن را در بخش‌های بالاتری صفحه درج کنید. Semrush یکی از قدرتمندترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که امکانات گسترده‌ای برای سئو و بازاریابی دیجیتال ارائه می‌دهد. با این ابزار می‌توانید به‌راحتی کلمات کلیدی جدید کشف کنید، استراتژی رقبا را بررسی کنید و عملکرد محتوای خود را در موتورهای جستجو بسنجید. اطلاعاتی که این ابزار ارائه می‌دهد شامل حجم جستجوی ماهانه، میزان رقابت و پیشنهاد قیمت برای هر کلیک (CPC) است.

مواردی که بیشترین به اشتراک گذاری یا دانلود را دارند، عناوینی هستند که باید بیشتر از بقیه به آن ها متمرکز شوید. اگر یک بازاریاب اینترنتی هستید، نمی توانید در روند کاری خود از تصاویر استفاده نکنید. استفاده از عکس هایی که افراد را تشویق به استفاده کردن از آن بکند، کار آسانی نیست. بهترین روشی که می توانید این کار را انجام دهید این است که تصاویری تولید کنید که کاربران علاقه مند به موضوع آن هستند. تصویر مدنظر شما باید شامل موضوعاتی باشد که مشکلات مخاطبین وب سایتتان را برطرف بکند.

در مجله فرادرس، اغلب تصاویر با فرمت JPEG در وب‌سایت بارگذاری می‌شوند و تلاش می‌کنیم حجم آن‌ها را زیر ۷۰ کیلوبایت نگه داریم. یکی از مواردی که کمتر بهش توجه میشه استفاده از تصاویر progressive هست. برخلاف تصاویر معمولی که از بالا به پایین و به طور کامل لود میشن، تصاویر Progressive اول به طور محو و کامل لود میشن و به تدریج کیفیتشون افزایش پیدا میکنه. همانطور که می‌دانید، زمان بارگذاری صفحات سایت، یکی از فاکتورهای بسیار مهم در دو نسخه دسکتاپ و موبایل است. بنابراین باید بر روی تصاویر فشرده‌سازی به نحوی انجام شود که کم‌ترین کاهش کیفیت را داشته باشیم. در ضمن این فرمت از یک توضیح متنی هم پشتیبانی می‌کند که برای سئو تصاویر خوب است.

هنگامی که شما تصاویر  موردنظر را از اینترنت دانلود می کنید، اسم واقعی و مرتبط با آن تصویر روی آن قرار ندارد. حتی اگر خودتان به کمک دوربین تصاویر را تهیه کرده باشید، یک نام نامرتبط روی آن قرار دارد. بنابراین شما نمی توانید به همان صورتی که تصاویر را دانلود یا تهیه کرده اید، آن را روی سایت خود آپلود کنید. گوگل هنگامی که تصاویر شما را بررسی می کند، بر روی نام آن هم تمرکز می کند. در ادامه در مورد راه‌های اجرای مؤثر سئو تصویر صحبت می‌کنیم و مشاهده می‌کنیم که سئو تصویر یکی از مهم‌ترین ارکان‌های بهینه سازی سایت است که نباید از قلم بیفتد.

صرفا به این دلیل که تصویر مورد نظر مربوط به چشم اندازی در شهر لندن می باشد و به عنوان چشم لندن نامیده می شود. اینگونه نامگذاری هم مطابق با سئو عکس می باشد و هم بر موضوع رتبه بندی پست وبسایت شما نیز تاثیرگذار خواهد بود. یکی از مقالات مهمی که می توانید اطلاعات جامعی از آن کسب نمایید مقاله ویژگی های جدید در وردپرس 5.9 می باشد. در مبحث سئو عکس در خصوص اضافه کردن برخی برچسب‌ های مربوطه اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اما حقیقت این است که مبحث سئوی عکس خیلی بیشتر از بر چسب‌ های alt و نامگذاری فایل‌ های موجود خواهد بود.

نحوه انجام این کار و روش‌های کاهش حجم تصاویر jpg با حفظ کیفیت را در مقاله‌ی "کاهش حجم تصاویر" برای شما تهیه کرده‌ایم. تصاویر درصد قابل توجهی از فضای وب را به خود اختصاص داده‌اند و به همین دلیل چه بعنوان یک فعال در حوزه سئو، چه بعنوان مدیر یک وبسایت و چه کدنویس، باید بتوانیم به درستی از آن‌ها استفاده کنیم. گام اول، با شناخت انواع فرمت تصاویر و کاربردهای آن در فضای وب شروع می‌شود. اگر زمان کافی برای مطالعه این مطلب را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم ویدیو زیر که بخشی از دوره آموزش تولید محتوا است را مشاهده کنید. عجیب ولی واقعی؛ اگر عبارتی که به صورت عکس-نوشته در خود تصویر قرار گرفته است را جستجو کنیم، شاهد نمایش آن در بخش جستجوی تصاویر گوگل خواهیم بود. این قابلیت در حال حاضر برای زبان فارسی نیز فعال شده و نمونه‌های بسیاری را می‌توان از آن مثال زد.

در انتخاب نام تصاویر باید به نکات مختلفی توجه کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به کوتاهی نام اشاره کرد. همچنین نام تصاویر یک مقاله نباید تکرار دائمی کلمه کلیدی باشند، در غیر این صورت احتمال پنالتی شدن سایت توسط گوگل وجود دارد. برای فعال سازی لود تنبل در وردپرس میتوانید از افزونه هایی که در ادامه مقاله توضیح میدهم، کمک بگیرید. شاید لازم باشد چند تصویر را آزمایش کنید تا ببینید بدون کاهش بیش از حد سرعت بارگذاری صفحه، چقدر کیفیت را می‌توانید حفظ کنید. با ارائه تصاویر متعدد از محصولات خود، می‌توانید سرنخ‌های بیشتری به کاربر ارائه دهید که این موضوع می‌تواند باعث افزایش رتبه برای شما شود.

ربات‌های گوگل هنوز هم نوعی ربات هستند و برای درک کامل محتوای صفحات نیاز به کمک انسانی دارند. به عبارت دیگر، خزنده‌های گوگل هم مانند افراد نابینا هستند و نمی‌توانند در شناسایی محتوای تصویری به خوبی انسان‌ها عمل کنند. پس اگر سوالی شبیه «اصلاً سئو تصاویر در افزایش رتبه تاثیر داره؟» مثل یک چراغ دائماً در ذهن شما روشن می‌شود، باید با یقین و اطمینان کامل به شما بگوییم بله. در ادامه می‌فهمیم این تغییر به چه صورت است و چطور می‌توانیم از سئو تصاویر به نفع سایت خود استفاده کنیم. با این وجود، این نوع از فرمت‌های تصاویر نیز در فضای وب کاربردهایی دارند.

ابزارهایی مانند TinyPNG  وImageOptim  برای فشرده‌سازی تصاویر بسیار کاربردی هستند. به عنوان بهترین روش برای سئو، همیشه حداقل یک تصویر یا گرافیک را در صفحه درج کنید. تصویر به موتورهای جستجو نشان می‏‌دهد که این صفحه دارای ارزش است و جذابیت دارد و بنابراین برای جستجوگرها مفید خواهد بود. علاوه بر این تصاویر برای خوانندگان مفید خواهد بود چرا که فهم مطالب را بالا می‏برند. در خصوص جایگذاری متن و بخش alt text در این بخش توضیحاتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله فرهنگ لغات تخصصی وبسایت را از طریق مراجعه به وبسایت رسمی ما مطالعه بفرمائید.

سئو تصاویر سایت برای افزایش بازدید از صفحات سایت شما نیز حائز اهمیت است. اشتراک‌گذاری تصاویر نسبت به اشتراک‌گذاری متن ساده‌تر بوده و ذخیره‌سازی آن‌ها نیز نسبت به متن راحت‌تر است. زمانی که تصاویر سایت شما حاوی لوگو یا آدرس سایت باشند، با اشتراک‌گذاری آن‌ها سایت شما به دیگر کاربران هم معرفی شده و از این طریق میزان بازدیدها از آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. این کار به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا تصاویر شما را با کلمات کلیدی خاصی مرتبط کنند که با عبارت‌های جستجوی کاربران هماهنگ هستند. سئوی تصویر شامل بهینه‌سازی تصاویر برای افزایش دیده‌شدن آن‌ها در Google Images و SERP است. این عمل کمک می‌کند تا تصاویر به‌طور خودکار در قسمت تصاویر گوگل نمایش داده شوند.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در مجله – در اینجا «استراتژی سئو چیست؟ – از تدوین تا اجرا – راهنمای کاربردی» ـ مرتبط است. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای افزایش ترافیک وب‌سایت و بهبود سئوی آن است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. گوگل متناسب با نیت و هدف کاربر و کلمه سرچ شده متناسب ترین تصاویر را برای کاربر آماده می کند.

البته نکته مهمی که نباید فراموش کنید، این است که باید نام فایل عکس انگلیسی باشد. نکته ای که باید آن به اشاره کنیم، اشتباهی است که بسیاری از طراحان در بارگذاری تصاویر انجام می دهند. این طراحان به جای استفاده از ویژگی alt در تگ img، مطالب مورد نیاز خود را به صورت متن در داخل خود تصویر وارد می کنند. علاوه بر این تعریف ویژگی alt باعث می شود تا قابلیت خوانش عکس برای افرادی که دارای مشکلات دیداری هستند هم فراهم شود و این به معنای جلب توجه بخش فراموش شده ایاز کاربران اینترت است. در دیجیتال مارکتینگ امروزی، استفاده از اینفوگرفیک به بازاریابان این اجازه را می دهد که قابلیت خوانایی متن محتوای خود را شدیدا بهبود بخشند.

اگر از افزونه گوگل کروم استفاده می‌کنید، می‌توانید با نصب افزونه Save Image as Type «+»، تصاویر را در زمان دانلود در یکی از فرمت‌های JPEG، PNG یا WebP ذخیره کنید. از سوی دیگر، بسیاری از حوزه‌های کاری به طور مستقیم به تصاویر وابسته هستند. به عنوان مثال زمانی که شما می‌خواهید برای خانه خود یک آلاچیق سفارش دهید، اولین فاکتور انتخاب برای شما دیدن تصویر آلاچیق است و تمایلی به مطالعه متن ندارید. همان‌طور که گفتیم، کسی که کلمه «لپ‌تاپ» را جستجو می‌کند، ممکن است دنبال خرید، تعمیر یا مقایسه لپ‌تاپ‌ها باشد. اما وقتی کسی عبارت «خرید لپ‌تاپ گیمینگ زیر ۵۰ میلیون» را جستجو می‌کند، کاملاً هدف مشخصی دارد. متادیتای تصویر اطلاعات دقیقی است که در تصاویر جاسازی شده است و اطلاعات مربوط به تصویر، دوربین و غیره را نشان می‌دهد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری